Connect with us

technokrata

WoW – már 8 millióan élnek virtuális életet

Kütyük

WoW – már 8 millióan élnek virtuális életet

A Föld 1 ezreléke a Mátrixban.

A legnépszerűbb online világ, melyet a Blizzard hozott létre, kétségtelenül a World of Warcraft. Habár a játék havidíjas, népszerűsége folyamatosan nő – a fejlesztő csütörtökön jelentette be, hogy az MMORPG (massively multiplayer online role-playing game, azaz tömeges többszereplős online szerepjáték) immár 8 millió előfizetővel rendelkezik. A rajongótábor 2004 ősze óta hízik – akkor jelent meg a játék a piacon.

Azeroth legnagyobb népességét nem az orkok, nem az elfek teszik ki, hanem a számunkra nem kevésbé egzotikus kínai játékosok. A távol-keleti országból 3,5 millióan játszanak rendszeresen az online világban, nem egy közülük ebből is él meg. Ennek sokan nem is örülnek, mivel néhány tíz- (száz?)ezren „bérmunkában foglalkoztatottak”; ezek az emberek nem élvezetből játszanak, hanem hogy a virtuálisan létrehozott javakat valós pénzekre váltsák.

Visszatérve a színes demográfiai összetételre: a lista második helyén természetesen az Egyesült Államokból játszók vannak – az észak-amerikai országban durván 2 millió rajongója van a WoW-nak. A Blizzard közlése szerint a dobogó harmadik helyére az egységesen csak európainak vett felhasználók állnak: az öreg kontinensről 1,5 millióan lépnek be rendszeresen a virtuális világba.

És mennyibe kerül mindez? Régiónkként eltérés lehet, de az Egyesült Államokban egy hónapnyi kalandozás 15 dollárba kerül, míg maga az alapjáték 20 dollárért szerezhető be. És habár így évente közel 200 dollárba kerül a szórakozás, a Blizzard közlése szerint töretlen a játék népszerűségének emelkedése.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek