Connect with us

technokrata

Nokia: fókuszban a játék!

Kütyük

Nokia: fókuszban a játék!

A játék mindenkit megfiatalít, még mobilon is.

A Nokia mobiljátékokkal kapcsolatos felmérése új felhasználói trendeket tárt fel. A Nokia – általunk most a korábbiaknál részletesebben közölt – új felmérése szerint a mobiltelefonon játszó felhasználók az új generációs mobiljátékoktól elvárják, hogy igényeiknek megfelelően, egyszerűen találhassanak, megoszthassanak és játszhassanak színvonalas, új játékokat. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a mobiljátékosok gyakran játszanak, átlagosan 28 percet töltenek egy játékkal, értékelik a grafikai fejlesztéseket, vásárlás előtt pedig szeretik kipróbálni a játékokat. Egyre több felhasználó vallja, hogy a mobil játékélményhez egyre nélkülözhetetlenebbek a játékos közösségek.

A mobiltelefonos játékosok gyakran játszanak: túlnyomó többségük (80 %) hetente legalább egyszer, 34 %-uk pedig minden nap játszik. Az egy játékra jutó idő átlagosan 28 perc, ennél hosszabban, Indiában (39 perc), az Egyesült Államokban (31 perc) és Thaiföldön (29 perc) játszanak. A mobiltelefonos játékokkal útközben majdnem annyit (61 %) játszanak, mint otthon (62 %). A mobiljátékosok a holt időt is játékkal töltik, 56 %-uk szeret várakozás közben is játszani.

A válaszadók csaknem kétharmada (63 %) részesítette előnyben a Nokia új generációs mobiljátékainak gazdagabb élményét a meglévő Java 2D és Java 3D játékokkal szemben, különösen miután kipróbálták a játékokat. A megvásárolandó játék kiválasztására során kulcsfontosságú tényező a játék szórakoztató jellege (83 %), a megbízhatóság (79 %) és a játék műfaja (78 %). A Nokia új generációs mobiljátékai mellett szóló legfontosabb érvek egyike a grafikai minőség (84 %), a másik a letöltés közbeni zavartalan telefonhasználat (78 %).

Ha vásárlás előtt lehetőség nyílik a játékok kipróbálására, a többség (43 %) inkább heti két-három játékot próbálna ki, mint csak egyet (21 %). A próba után a legtöbben (65 %) szívesebben kifizetnék a teljes játékot ahelyett, hogy előfizessenek arra (27 %). Ami a játékok beszerzését illeti, az interneten keresztül történő árusítás (34 %) majdnem olyan népszerű, mint a hálózaton keresztüli forgalmazás (45 %).

A játékok területén világszerte tapasztalható tendencia, hogy a felhasználók számára a mobiljátékok egyre fontosabb részévé válik a közös élmény, akár csapattagként, akár ellenfélként kapcsolódnak össze egy játék keretében. A felhasználók 45 %-a legalább havi egy alkalommal többrésztvevős játékot játszik a mobiltelefonján. A lista élén India áll, ahol 56 % játszik legalább hetente, és négyből egy mobiljátékos teszi ezt minden nap.

A játékosok nem csupán ellenfeleiket akarják legyőzni, hanem a barátaikkal is szívesen megosztanának játékdemókat (62 %). A túlnyomó többség (79 %) emellett a barátok által küldött játékokat is kipróbálná. A Nokia megrendelésére a Nielsen Entertainment a világ hat országában készítette el a felmérést. Az egyórás interjúkat 1.800 résztvevővel végezték el Kínában, Németországban, Indiában, Spanyolországban, Thaiföldön és az Egyesült Államokban.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek