Connect with us

technokrata

A nők játékosabbak

Kütyük

A nők játékosabbak

Több a női játékos, mint a férfi.

A fenti megállapítás két kitétellel érvényes. Az egyik, hogy ez csak az online játékosokra érvényes: ezen szórakozás offline formáját még mindig több férfi űzi, mint nő. A másik pedig, hogy a tanulmány az Amerikai Egyesült Államokra vonatkozik – a Nielsen Entertainment ugyanis az észak-amerikai országban végezte el felmérését. Ennek során megállapították, hogy a 117 milliónyi aktív játékos mintegy 56 százaléka játszik az Interneten keresztül. Nagyobb részük pedig nő.

Azokat vették a kutatás során aktív játékosoknak, akik legalább a tizenharmadik életévüket betöltötték, legalább egy saját játékeszközt (konzol, számítógép vagy a marokba illő kézikütyük) birtokolnak, illetve hetente legalább egy órát töltenek játékkal. A Nielsen felmérése egyébként még júliusban zajlott, 2200 aktív játékos online részvételével.

Ennek során kiderült, hogy az „eseti játékosok” száma – akik nem rabjai ennek a szórakozási formának, csak hébe-hóba ülnek a kijelzők elé – növekszik. Ezek az emberek kipróbálják az ingyenes demókat, és ha nem tetszik nekik, amit látnak, akkor nagyon gyorsan váltanak – gyakorlatilag nincs „márkahűségük”. Ugyanakkor a Nielsen szerint az online játékok üzemeltetőinek csak akkor van lehetőségük dinamikus növekedésre, ha minél több embert tudnak elkötelezni, rávenni arra, hogy kitartsanak egy-egy játék mellett. Ezek az emberek ugyanis előfizetőkké válhatnak, ami folyamatos és biztos bevételt jelent az üzemeltetőnek.

Észak-Amerikában egy „eseti játékos” átlagosan 9 dollárt költ erre a hobbijára 30 nap alatt. Ez nem sok, ahhoz képest, hogy azok, akik online szerepjátékokat játszanak (ilyenek például a World of Warcraft hívei), már 26 dollárt áldoznak a szórakozásra, míg a Microsoft fémjelezte Xbox 360 tulajdonosok 35 dollártól is megszabadulnak havonta. Másik fontos jellemzője az USA játékpiacának, hogy többségük több mint egy eszközt tulajdonol (ideértve a PC-t is). 59 százalékuk rendelkezik a Sony Playstation 2 konzoljával, míg az Xbox a második, 33 százalékos részesedéssel. Az aktív játékosok 8 százaléka mindkét játékgépet beszerezte magának. A Nintendo gyártotta Gamecube szorosan lohol az X-doboz nyomában: 30 százalékos részesedést tudhat magáénak.

Az átlagos játékidő 14 órát tesz ki egy héten, ha csak a konzolokat nézzük, míg az olyan könnyen szállítható eszközökön, mint a Playstation Portable (PSP) ugyanez az időszak 17 órára rúg. Az aktív játékosok 24 százaléka mobiltelefonján is játszik. Leginkább mégis a PC-k uralják a felhasználók kegyeit, ha választani kell, melyik platformmal szórakozzanak. A megkérdezettek 64 százaléka ugyanis PC-s rendszerrel játszik.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek