Connect with us

technokrata

Vásárlás és tájékozódás Interneten

Kütyük

Vásárlás és tájékozódás Interneten

Még mindig kevesen vásárolunk a Világhálón.

A Szonda Ipsos és a Gfk Hungária kutatóintézetek Internet Audience Research (IAR) kutatásának legújabb eredményei alapján a legalább havi rendszerességgel internetezők 14%-a használja az internetet vásárlásra, viszont ennél lényegesen többen, 53%-nyian keresnek információt az interneten akár online, akár hagyományos vásárlásaikat megelőzően. Sokan – ha nem is az interneten rendelik, vásárolják meg a könyvet, műszaki cikket, filmet vagy egyéb terméket – kihasználják az internet információbőségét, és felhasználják, hogy megkönnyítsék offline döntésüket, a hagyományos vásárlást. Az információt keresők nagy többsége (79%) a termékek után kulcsszavas keresőoldalakon keresztül kutat, míg a kategorizált keresőoldalakat mintegy fele részben használják kifejezetten erre a célra. Nagyon jellemző még, hogy a felhasználó közvetlenül ellátogat a termék vagy a gyártó honlapjára (62%), illetve hogy szakoldalakat és teszteket hív segítségül a vásárlás hatékonyabbá tételéhez (49%).

A különböző fórumok is hasznos forrást jelenthetnek, ha valaki jobban meg szeretné tudni, hogy mit érdemes vásárolni, milyen tapasztalatokat szereztek a különböző termékek vásárlói. 19% keres ilyen módon, míg 12%-ban chatelve, e-mailben, üzenőszoftvereken keresztül kommunikálva próbálnak több információhoz hozzájutni.

Abban a tekintetben, hogy milyen termékek információit keresik a vásárlók az interneten, a műszaki cikkek a legnépszerűbbek (68%), de sokan kutatnak könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes hardvereszközök után. Az online vásárlók alacsony, 14%-os aránya mellett akkor sem látunk sokkal magasabb arányt, ha azt vizsgáljuk, hányan mutatnak hajlandóságot a jövőbeli internetes vásárlásra. Még ebben az esetben is csak a havi rendszeres internetezők negyedéről beszélhetünk.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd