Connect with us

technokrata

Vásárlás és tájékozódás Interneten

Kütyük

Vásárlás és tájékozódás Interneten

Még mindig kevesen vásárolunk a Világhálón.

A Szonda Ipsos és a Gfk Hungária kutatóintézetek Internet Audience Research (IAR) kutatásának legújabb eredményei alapján a legalább havi rendszerességgel internetezők 14%-a használja az internetet vásárlásra, viszont ennél lényegesen többen, 53%-nyian keresnek információt az interneten akár online, akár hagyományos vásárlásaikat megelőzően. Sokan – ha nem is az interneten rendelik, vásárolják meg a könyvet, műszaki cikket, filmet vagy egyéb terméket – kihasználják az internet információbőségét, és felhasználják, hogy megkönnyítsék offline döntésüket, a hagyományos vásárlást. Az információt keresők nagy többsége (79%) a termékek után kulcsszavas keresőoldalakon keresztül kutat, míg a kategorizált keresőoldalakat mintegy fele részben használják kifejezetten erre a célra. Nagyon jellemző még, hogy a felhasználó közvetlenül ellátogat a termék vagy a gyártó honlapjára (62%), illetve hogy szakoldalakat és teszteket hív segítségül a vásárlás hatékonyabbá tételéhez (49%).

A különböző fórumok is hasznos forrást jelenthetnek, ha valaki jobban meg szeretné tudni, hogy mit érdemes vásárolni, milyen tapasztalatokat szereztek a különböző termékek vásárlói. 19% keres ilyen módon, míg 12%-ban chatelve, e-mailben, üzenőszoftvereken keresztül kommunikálva próbálnak több információhoz hozzájutni.

Abban a tekintetben, hogy milyen termékek információit keresik a vásárlók az interneten, a műszaki cikkek a legnépszerűbbek (68%), de sokan kutatnak könyvek, zenei kiadványok, utazási szolgáltatások vagy számítógépes hardvereszközök után. Az online vásárlók alacsony, 14%-os aránya mellett akkor sem látunk sokkal magasabb arányt, ha azt vizsgáljuk, hányan mutatnak hajlandóságot a jövőbeli internetes vásárlásra. Még ebben az esetben is csak a havi rendszeres internetezők negyedéről beszélhetünk.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek