Connect with us

Hirdetés

technokrata

Információs Társadalom Magyarországon – 2002–2006

Kütyük

Információs Társadalom Magyarországon – 2002–2006

Hat alapvető beavatkozási területet – tartalomszolgáltatás, infrastruktúra, infokommunikációs tudás és felhasználói ismeret, jogi- és társadalmi környezet, kutatásfejlesztés és esélyegyenlőség – jelöl meg a Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS), amelynek kialakításában és gondozásában komoly szerep jutott az Információs Társadalom Koordinációs Tárcaközi Bizottságnak (ITKTB). Elsőként a tartalomszolgáltatás területét nézzük át.

Gazdasági folyamatok informatikai támogatása
A MITS egyik fő célja a szervezetek folyamatainak megújítása, majd ezt követően a korszerű vállalatirányítási módszerek elterjesztése. E törekvés eredményeit elsősorban azzal lehet lemérni, hogy milyen szinten áll a vállalkozások ellátottsága korszerű integrált informatikai rendszerekkel, például vállalatirányítási rendszerrel, ügyfélkapcsolat-nyilvántartással, adatbányászati megoldással.

Az integrált vállalatirányítási rendszerek bevezetését azonban egyelőre a – legalább öt főt foglalkoztató – cégek zöme nem is tervezi. 2005-ben a 250, vagy annál több alkalmazottal működő, számítógépet használó megkérdezett cégeknek is majd a negyede, 23 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tervezi integrált vállalatirányítási rendszer bevezetését. (A vállalatirányítási megoldás bevezetésének közvetlen támogatása azonban nem megfelelő eszköz a cél elérésére, mert egyrészt elégtelenek a források minden vállalkozás támogatásához, másrészt eltereli a figyelmet a lényegről, a belső folyamatok korszerűsítéséről.)

Online kiskereskedelmi forgalom
Az internetes boltok forgalma nehezen mérhető, de azt tudjuk, hogy dinamikusan nő. Annyi tudható, hogy az internetes bolt túl van a bevezetési szakaszon, elfogadottá vált, és megkezdődött Magyarországon is a forgalom növekedése. A 2005-re becsült húsz milliárd forint körüli forgalom azonban még mindig csak töredéke (0,35 százaléka) a KSH által mért, 5642 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi forgalomnak.

Internetes kereskedelem vásárlói oldalról
Az internetes vásárlásnak minden fajtáját – rendelés utánvéttel, rendelés átutalással, rendelés internetes (bankkártyás) fizetéssel – figyelembe veszik a felmérésnél. Magyarország esetében az Eurostat adatbázisába bekerült adatfelvétel először 2004-ben történt, korábbi adat nem áll rendelkezésre.

Az erőteljes, három százalékpontos magyarországi növekedést 2004-ről 2005-re okozhatja módszertani eltérés is, biztosabbat csak a 2006. évi adatfelvétel alapján lehet majd mondani.

2000 decembere, az első felmérés óta a banki ügyfelek számánál gyorsabban nő a felmérésben részt vevő bankok szolgáltatásait az interneten igénybe vevő lakossági ügyfelek száma, ami arra utal, hogy az internet elfogadottsága ezen a területen gyorsabban nőtt, mint az ügyfelek száma. A vállalatoknál az összefüggés gyengébbnek látszik.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés