Connect with us

technokrata

Paris Hilton dalra fakad – új reklámozási forma indult útjára

Kütyük

Paris Hilton dalra fakad – új reklámozási forma indult útjára

A közismerten dúsgazdag Hilton-örökösnő segítségével kezdte meg a videomegosztás révén népszerűvé vált YouTube legújabb hirdetési módszerének népszerűsítését.

„Hey, YouTubers, it’s Paris” – prezentálja a popdívává avanzsált Paris Hilton a videomegosztó szolgáltatás felületén keresztül az érdeklődőknek az új reklámformát. A szolgáltatást üzemeltető cég talán nem is választhatott volna jobb „botrányhőst” Hiltonnál; a hölgy viselkedése ugyanis nagyon megosztja az embereket. Az úgynevezett „participatory video ad” névre keresztelt (röviden PVA) reklámfajta első alakja pedig saját, Paris névre hallgató albumát igyekszik népszerűsíteni ezen a felületen keresztül (is).

A videoklipet máris sok ezren nézték meg, és jópáran kommentálták, értékelték is. A PVA-k ugyanis ugyanúgy minősíthetők, mint más, internetezők által közzétett videotartalmak; sőt, még akár blogokba is be lehet ágyazni őket. Egyúttal az úgynevezett brand channel alapját képezik – a YouTube ennek révén igyekszik további bevételi forrásokra szert tenni. Tulajdonképpen ugyanazt a szolgáltatást nyújtják a cégeknek, amit a hétköznapi internetezőknek, csak ezen a felületen keresztül termékeket, szolgáltatásokat ismertethetnek meg a website-ot meglátogatókkal a hirdetők.

Erre a lépésre – a PVA bevezetésére – már csak azért is szüksége van a YouTube-nak, mert hiába lett a legnépszerűbb mindegyik videomegosztó szolgáltatás között, annyi profitot nem hoz, mint amennyit eredetileg elképzeltek üzemeltetői. Néhány banner és szponzorációs szerződés fedezi a működési költségeket, és képez szerény profitot, de a site nagy része reklámmentes. Ahhoz azonban, hogy továbbra is piacvezető legyen, rentábilisabbá kell tenni a YouTube-ot, állítják az elemzők – például a Yankee Group szakemberei.

Ugyanakkor kérdéses, hogy az esetleges negatív visszhangok miatt mennyire merik a hirdetők bevállalni a reklám ezen formáját. Paris Hilton videóját (és a hölgyet, magát is) például többen kritizálták, volt, aki csak egy kis gazdag lánynak nevezte, akinek túl sok pénze és szabadideje van, de volt, aki nemes egyszerűséggel vesztesnek (loser) nevezte a hotellánc örökösnőjét…



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd