Connect with us

technokrata

Az Internet lenyomja a hagyományos médiát

Kütyük

Az Internet lenyomja a hagyományos médiát

Az Egyesült Királyságban lassan bekövetkezik az, amire már jó ideje vár az új generáció – az Internet népszerűbbé válik, mint a tévé vagy a nyomtatott napilapok.

Egyelőre azonban ez a kettő terület még az élen áll, már ami a hirdetéseket illeti – a reklámokra költött összegek tekintetében a direkt levélküldés tudta még megelőzni az online reklámozást. Ez utóbbi egyébként 2005-ben majdhogynem 2 és fél milliárd dolláros bevételt jelentett az ebből élő cégek számára – ezzel háromszor nagyobbra hízott, mint a szigetország rádióhirdetési piaca, állítja a helyi, Ofcom nevű piackutató cég.

A rádiózást tehát már beérte (sőt, alaposan le is hagyta) az Internet, de ugyanígy előtte áll a kültéri óriástáblás hirdetéseknek, illetve az üzleti és fogyasztói magazinoknál elköltött reklámbevételek esetében is kivívta elsőbbségét. A helyzet komolyságát jelzi, hogy a piackutatást végző szervezet az adatok láttán kijelentette, hogy két éve sokan még elképzelni sem merték a piac ilyen gyors „felhízását”. A televíziós hirdetések egyébként 7 és fél milliárd dolláros bevételt jelentettek tavaly, az online reklámozás ennek a harmadánál tart jelenleg – és további dinamikus fejlődésre számítanak.

Mi szól az online hirdetések mellett, mik azok a lehetőségek, amik a többi médiumban nem aknázhatók ki? Elsősorban a targetálás, azaz a megfelelő célcsoport nagy hatásfokkal való elérése, és az eredmények könnyű és azonnali nyomonkövethetősége. Ezenfelül fontos szempont, hogy a hirdetők szempontjából kiemelt korcsoportnak számító 16-24 éves korosztály sokkal inkább használja az Internetet mindennapjaiban, mint az idősebb rétegek – nem ritkán a többi médium hátrányára.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek