Connect with us

technokrata

Összefogás az átkattintásos csalások ellen

Kütyük

Összefogás az átkattintásos csalások ellen

A Yahoo és a Google egyesíti erőit az online reklámstatisztikákat meghamisítókkal szemben.

Az internetes tartalmak ingyenessége többnyire abban rejlik, hogy a tartalomszolgáltató kiadásait és profitját online reklámokból tudja fedezni. Webes reklámok nélkül sokkal sivárabb lenne az életünk, és nem csak a zavaró popup ablakok és villódzó, figyelemfelkeltő hirdetések eltűnése miatt. Ha ugyanis nem lenne reklámbevétele a szolgáltatóknak, nem is tudnának tartalmakat kínálni az érdeklődőknek – vagy csak előfizetői rendszerben működtetett szolgáltatások léteznének.

Éppen ezért fontos, hogy az átkattintásos elven működő hirdetések statisztikái pontos eredményeket mutassanak – ez azonban a rosszindulatú internetezők miatt gyakran nem valósítható meg száz százalékos mértékben. A Google és a hasonló vállalatok számára pedig létfontosságú, hogy a csalás mértékét minimalizálják, hiszen bevételük nagy része ebből a szegmensből származik. Olyan csalók ellen kell felvenniük a harcot, mint a külső partnerek – a webmesterek, akik szintén a kattintások után kapnak pénzt, egy része néha „megpörgeti” a számlálókat – vagy a konkurencia – egy hirdetést feltevő vállalat piaci riválisa sokat kattinthat a reklámra, így a hirdető cég többet fizet a semmiért.

Eltérő számokat kommunikálnak a cégek a webes csalásokról az érdekelt vállalatok. Míg az online kattintás-hamisítás ellen szolgáltatásokat nyújtó cégek ezek arányát igen magasra, mintegy 30 százalékra becslik, a felületet értékesítő, azaz a reklámokból igazán nagy pénzt kaszáló vállalatok, mint a Google és a Yahoo, minimális mértékűre becslik a csalások számát. Ez érthető is, hiszen az első üzleti csoport érdeke, hogy minél többet értékesítsen védelmi szolgáltatásából, a másodiké pedig az, hogy meggyőzze a hirdetni vágyókat: a rendszer megbízható és pontos. Az igazság tehát valahol félúton lehet.

Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a nonprofit Media Rating Council minap tett közlése szerint a Google-lel, a Yahoo-val, a Microsofttal, az Ask.com-mal és más cégekkel együtt megalapította a Click Measuremen Working Groupot, azaz a Kattintásmérő Munkacsoportot. A szervezet első feladatául azt tűzte ki, hogy egy olyan segédletet dolgozzanak ki, ami egyértelműen segít beazonosítani, mi számít egy reklám esetében valós kattintásnak (érdeklődésnek) és mi nem.

Greg Stuart, az IAB vezetője nem tudott pontos időpontot mondani az útmutató létrejöttére, de kifejezte abbéli reményét, hogy a csoport már a hónap vége előtt megtarthatja első ülését.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek