Connect with us

Összefogás az átkattintásos csalások ellen

Kütyük

Összefogás az átkattintásos csalások ellen

A Yahoo és a Google egyesíti erőit az online reklámstatisztikákat meghamisítókkal szemben.

Az internetes tartalmak ingyenessége többnyire abban rejlik, hogy a tartalomszolgáltató kiadásait és profitját online reklámokból tudja fedezni. Webes reklámok nélkül sokkal sivárabb lenne az életünk, és nem csak a zavaró popup ablakok és villódzó, figyelemfelkeltő hirdetések eltűnése miatt. Ha ugyanis nem lenne reklámbevétele a szolgáltatóknak, nem is tudnának tartalmakat kínálni az érdeklődőknek – vagy csak előfizetői rendszerben működtetett szolgáltatások léteznének.

Éppen ezért fontos, hogy az átkattintásos elven működő hirdetések statisztikái pontos eredményeket mutassanak – ez azonban a rosszindulatú internetezők miatt gyakran nem valósítható meg száz százalékos mértékben. A Google és a hasonló vállalatok számára pedig létfontosságú, hogy a csalás mértékét minimalizálják, hiszen bevételük nagy része ebből a szegmensből származik. Olyan csalók ellen kell felvenniük a harcot, mint a külső partnerek – a webmesterek, akik szintén a kattintások után kapnak pénzt, egy része néha „megpörgeti” a számlálókat – vagy a konkurencia – egy hirdetést feltevő vállalat piaci riválisa sokat kattinthat a reklámra, így a hirdető cég többet fizet a semmiért.

Eltérő számokat kommunikálnak a cégek a webes csalásokról az érdekelt vállalatok. Míg az online kattintás-hamisítás ellen szolgáltatásokat nyújtó cégek ezek arányát igen magasra, mintegy 30 százalékra becslik, a felületet értékesítő, azaz a reklámokból igazán nagy pénzt kaszáló vállalatok, mint a Google és a Yahoo, minimális mértékűre becslik a csalások számát. Ez érthető is, hiszen az első üzleti csoport érdeke, hogy minél többet értékesítsen védelmi szolgáltatásából, a másodiké pedig az, hogy meggyőzze a hirdetni vágyókat: a rendszer megbízható és pontos. Az igazság tehát valahol félúton lehet.

Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a nonprofit Media Rating Council minap tett közlése szerint a Google-lel, a Yahoo-val, a Microsofttal, az Ask.com-mal és más cégekkel együtt megalapította a Click Measuremen Working Groupot, azaz a Kattintásmérő Munkacsoportot. A szervezet első feladatául azt tűzte ki, hogy egy olyan segédletet dolgozzanak ki, ami egyértelműen segít beazonosítani, mi számít egy reklám esetében valós kattintásnak (érdeklődésnek) és mi nem.

Greg Stuart, az IAB vezetője nem tudott pontos időpontot mondani az útmutató létrejöttére, de kifejezte abbéli reményét, hogy a csoport már a hónap vége előtt megtarthatja első ülését.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda