Connect with us

technokrata

Nokia, Motorola, Samsung, LG, Sony Ericsson – az erősorrend

Kütyük

Nokia, Motorola, Samsung, LG, Sony Ericsson – az erősorrend

Tekintsük át röviden, hogy jelenleg körülbelül milyen piaci erőviszonyok uralkodnak a mobiltelefon szektorban!

A Gartner piackutató cég egyik legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a mobilpiacot továbbra is a finn Nokia uralja, mely vállalat 2006 első negyedévében 76,1 millió darab készüléket adott el, és ezzel mintegy 34 százalékos részesedést szerzett. A Nokia sikerességét jelzi, hogy egy évvel korábban még csak 30,4 százalékos piacrészt birtokolt a gyártó.

A második helyezett amerikai Motorola az idei esztendő első három hónapjában 45,5 millió telefont dobott piacra, így 20,3 százalékos piacrészre tett szert, ami ugyancsak jelentős előrelépést jelent az egy évvel korábbi 16,7 százalékos hasonló adathoz képest.

A bronzérmes dél-koreai Samsung részesedése az említett időszakban 13,5 százalékról 12,5 százalékra zsugorodott, ellenben a negyedik helyet birtokló LG 6,3 százalékról 6,5 százalékra tudta növelni piacrészét.

A Sony Ericsson 5,5 százalékról 6,1 százalékra lépett elő, melyben komoly szerepet játszott a különböző Walkman modellek sikere. A BenQ Mobile piaci részesedése 5,7 százalékról 3,5 százalékra esett vissza, de az elemzők úgy vélik, hogy a közeljövőben már pozitívan fog alakulni a vállalat sorsa.

2006 első negyedévében egyébként globálisan 224 millió mobiltelefon talált gazdára, ami éves szinten 24 százalékos növekedést jelent. A Gartner előrejelzései szerint 2006-ban összesen mintegy 960 millió mobilt fognak eladni.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek