Connect with us

technokrata

A locsolkodás ma is divat(?)

Kütyük

A locsolkodás ma is divat(?)

Az internetezők kétharmada tartja a locsolkodás hagyományát és készülődik a húsvéti ünnepekre – derül ki az NRC Piackutató legfrissebb felméréséből. Sonka és tojás nélkül ma is elképzelhetetlen az ünnepi asztal.

Bár a húsvét a keresztény világ egyik legnagyobb ünnepe, a netpolgárok alig egyötöde – elsősorban a kisebb településen élők – tekinti vallási ünnepnek. A többség az idén április 15-ével kezdődő hosszú hétvégét inkább családi eseményként tartja számon, és rokonaival vagy barátaival találkozik, a világhálót használók közel egyharmada pedig pusztán munkaszüneti napként tekint az ünnepre. Utóbbiak többsége otthon is marad, egynegyedük viszont belföldi vagy külföldi utazással, kirándulással tölti a húsvéti ünnepeket.

Ehhez kapcsolódóan a netpolgárok közel 29 százaléka a locsolkodás hagyományát köti a húsvéthoz, míg Jézus feltámadása 24, a sonka pedig 23 százalékuknak jut elsőként eszébe az ünnepről. A húsvéti nyuszira már csak az internetezők 15 százaléka asszociál, a hímes tojást pedig csupán 9 százalékuk tartja a legjellemzőbb jelképnek.

Húsvét előtt az internetezők alig egynegyede szokott böjtölni. Ezek többsége is inkább csak nagypénteken figyel oda étrendjére, a 40 napos böjtre mindössze 4 százalék vállalkozik. A megkérdezettek 77 százaléka – különösen a Budapesten és a nagyobb városokban élők – ugyanakkor teljesen mellőzi ezt a hagyományt. A böjt elmúltával jellemzően hagyományos ételeket fogyasztunk, az internet felhasználók elsöprő többsége – csaknem 90 százalékuk – el sem tudja képzelni a húsvéti asztalt sonka és tojás nélkül.

Végül a netpolgárok kétharmada aktívan készül a húsvéti ünnepekre, amelybe a locsolkodás hagyománya is beletartozik. Ennek ellenére csupán az internetező férfiak 5 százaléka készül komolyan a hétfői napra valamilyen locsolóverssel – pedig a hölgyek igazán megérdemelnék, hiszen több mint egynegyedük készít rendszeresen húsvéti tojást családja, a locsolkodók vagy saját örömére. A locsolkodó férfiak 80 százaléka jellemzően valamilyen kölnit használ, a nőknek viszont csupán 60 százaléka részesíti előnyben a „szagos vizet” a szódával szemben.

A felmérést az NRC 2006. március 29. és április 5. között végezte, 1000 internet használó online megkérdezésével. Az adatbázist a TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek