Connect with us

technokrata

Ki a legjobb online kereskedő?

Kütyük

Ki a legjobb online kereskedő?

Közönségszavazás, majd az azt követő szakmai zsűri döntése alapján az Év Internetes Kereskedője Díj 2005. évi nyertese a Bookline.hu lett.

Az Év Internetes Kereskedője Díj ünnepélyes kiosztására 2005. november 24-én az Inter-Európa Bank székházában került sor. A fődíj megnyerésével a Bookline.hu jogot szerzett arra, hogy egy évig használhassa a díj megjelölését, valamint az alapítók és a médiatámogatók által felajánlott számos kedvezményt is igénybe veheti. A fődíj mellett a szakmai zsűri kiválasztotta az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedőjét is, amit idén a Bortarsasag.hu nyert meg.

Bookline.hu, az Év Internetes Kereskedője
A Bookline.hu 2002-ben indította internetes kereskedelmi tevékenységét. Kezdetben a Központi Antikvárium könyvkínálatát értékesítették az interneten, forgalmuk 2002-ben 11 MFt volt, 2003-ban elérte a 40 MFt-ot. Folyamatosan bővítették tevékenységüket: egyrészt 13 antikvárium választékát bevonták a rendszerükbe, másrészt elkezdték az „új” könyvek értékesítését, és így forgalmuk 2004-ben elérte a 200 MFt-ot. A 2005-ös év további jelentős fejlődést hozott a cég életében, forgalmuk meghaladja a 600 MFt-os értéket, 100 000 regisztrált felhasználó használja oldalaikat. Ma forgalmuk mintegy 80%-át az „új” könyvek adják. Jövőre weboldalaik teljesen megújulnak, bővítik szolgáltatásaikat, és ezzel párhuzamosan a cég megkezdi a B2B kereskedelmet is. A Bookline.hu a 2006-os évben tervezi részvényeinek bevezetését a Budapesti Értéktőzsdére.

Bortársaság.hu, az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedője

1993 óta foglalkoznak borkereskedelemmel, a legismertebb hazai és külföldi borászatok képviseletével. 1999-ben készítették el első internetes oldalukat és kezdték el az online értékesítést. Bár oldaluk fő céljaként az online kereskedelem mellett a corporate funkciók ellátását tűzték ki célul, nem titkolt szándékuk a borokkal és a kultúrált borfogyasztással kapcsolatos ismeretek terjesztése, amiben cégük tizenkét éve úttörő munkát végez. Az elmúlt év derekán újraindult honlapjuk látogatottsága ugrásszerűen megnőtt, mostanra kiskereskedelmi forgalmuk csaknem tíz százalékát ezen oldalakon keresztül bonyolítják.

A szavazásról
A közönségszavazás során több mint 700 e-kereskedőt jelöltek meg a látogatók, és összességében 7000 szavazat érkezett. A zsűri a döntéshez többek között értékelte a vállalkozások üzleti modelljeit, az elért üzleti eredményeket, a felhasználó-barátságot, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetők minőségét, az ismertséget, és számtalan egyéb szempontot. A szakmai zsűri az alábbi szervezetek képviselőiből állt: Informatikai Vállalkozások Szövetsége, Kirowski Rt., Inter-Európa Bank Rt., Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért, Index Rt., Sanoma Rt., Portfolio.hu, Ringier Kiadó Kft., Budapesti Corvinus Egyetem – eBusiness kutatócsoport.

Az átadásra került díjat az Inter-Európa Bank megbízásából egy fiatal iparművész, Paulin Kristóf tervezte. A díj, ami egy önmagába visszatérő, csavart körívet ábrázol, teljesen átlátszó, különleges minőségű ólomkristályból készült. A körív-forma a folyamatos megújulást szimbolizálja, a benne lévő csillagok pedig magára a versenyre utalnak.

Az internetes közönségszavazás 2005. október 17. és november 11. éjfél között folyt. A közönségszavazás alatt nevezhető és értékelhető volt minden olyan terméket, szolgáltatást az interneten keresztül értékesítő vállalkozás, amely Magyarországon cégbejegyzéssel rendelkezik, magyar nyelvű honlappal rendelkezik, függetlenül annak típusától (webáruház, marketplace, vagy a termék/szolgáltatás értékesítését lehetővé tevő egyéb honlap).



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek