Connect with us

technokrata

Webáruházat nyitott az Albacomp

Kütyük

Webáruházat nyitott az Albacomp

Az Albacomp Rt. megnyitotta internetes boltját, az Albacomp Digital Home webáruházat.

A weboldalon elérhetők a vállalat által forgalmazott számítástechnikai, szórakoztatóelektronikai és irodatechnikai termékek: Albacomp márkájú notebookok, PC-k, illetve monitorok, Panasonic és Yamaha márkájú szórakoztatóelektronikai termékek. Az Albacomp és a Hírek Média Kft. online kutatás segítségével mérte fel a hazai internetezők szokásait, és az Albacomp a tízezer kitöltő válaszai alapján tervezte meg webáruházának működését.

„Webáruházunk megnyitásával azt a világban mindenhol megfigyelhető trendet követjük, miszerint egyre többen tájékozódnak sőt, egyre többen vásárolnak is az interneten. Ezeket a felhasználókat az új értékesítési csatornán keresztül sokkal hatékonyabban és gazdaságosabban tudjuk elérni. Webáruházunkat a vevőink igényeinek megfelelően szerettük volna felépíteni, ezért a portál struktúrájának és kínálatának kialakítását egy tízezer fős online kutatásra alapoztuk” – nyilatkozta Bölcsföldi László, az Albacomp kiskereskedelmi üzletág igazgatója.

Az Albacomp és a Hírek Média Kft. felmérésének eredményei szerint a hazai internethasználók 38 százaléka naponta több órát tölt a világhálón, 86 százalékuk otthon is rendelkezik számítástechnikai eszközökkel, 70 százalékuk pedig otthoni internetes hozzáféréssel is. Az átlagos felhasználó 1-3 éves PC-vel rendelkezik, jellemzően Intel processzort használ, 256-512 MB memóriával. A válaszadók 30 százaléka fél éven belül tervezi notebook beszerzését, viszont leginkább az alacsonyabb árfekvésű, 200 ezer forintnál olcsóbb noteszgépeket keresik. Beszerzési forrásként legtöbben a hagyományos szakkereskedéseket részesítik előnyben, ezt a kategóriát a műszaki nagyáruházak, majd az internet követi, míg a hipermarketek a legkevésbé népszerűek. A megkérdezettek 23 százaléka nem csupán tájékozódik, hanem vásárol is az interneten: elsősorban könyvet, CD-t és számítástechnikai eszközöket. A válaszadók többsége (72 százaléka) vásárláskor leginkább az ismerősök véleményére ad.

„A kérdőív sokat segített abban is, hogy megtudjuk, az internetezők milyen termékek beszerzését tervezik. Ennek alapján világos képünk van arról, hogyan készítsük elő akcióinkat, hogyan állítsuk össze hírleveleinket. Megtudtuk például, hogy még mindig a digitális videokamera és a digitális fényképezőgép a legkeresettebb, viszont harmadik helyre az LCD és plazma TV került” – mondta Bölcsföldi László.

„A Maxima Kutatólabor által készített felmérés nem reprezentatív a teljes lakosságra nézve, viszont a válaszadók nagy száma miatt igen pontos képet alakíthattunk ki a magyar internethasználókról. A hazai felhasználók internetezési, illetve számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai vásárlási szokásait, döntési preferenciáit vizsgáltuk, és a tízezer válaszból nyert adatok illeszkednek a hazai trendekbe” – nyilatkozta Nagy Attila, a Hírek Média Kft. ügyvezetője.

A webáruházban leadott megrendeléseket a Lurdy Házban található Albacomp Digital Home bemutatóterem és szaküzlet regisztrálja. A vevők többféleképpen juthatnak hozzá a megvásárolt termékekhez: vagy a 7 – vidéki vagy budapesti – átvételi pont egyikén személyesen veszik át, vagy az Albacomp szállítja ki azokat. A vásárlók utánvéttel, illetve a Digital Home üzletben készpénzzel vagy bankkártyával fizethetnek. Az új értékesítési csatorna megnyitásától az Albacomp a Digital Home bemutatóterem és szaküzlet forgalmát a duplájára tervezi növelni a webáruház működésének első évében.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek