Connect with us

30-40%-os online hirdetésipiac-növekedés várható

Kütyük

30-40%-os online hirdetésipiac-növekedés várható

A hazai online piac vezető szereplőinek értékesítési adatain alapuló Online Hirdetési Index az év második negyedévében kiemelkedő eredményt ért el.

Az Index a 933 millió forintos forgalom a tavalyi év hasonló időszakának 670 millió forintos bevételével összehasonlítva 40%-os növekedést mutat. 2005 eddig eltelt időszakát vizsgálva a piac 1 milliárd 483 millió forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 36 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakának forgalmához képest, megerősítve, hogy a hirdetők egyre nagyobb számban ismerik fel az online hirdetésben rejlő lehetőségeket. Az Origo idén 40% fölötti növekedést vár.

A piacvezető online médiumok a T-Online becslései szerint a tiszta hirdetési piac 65-70%-át adják, így az Online Hirdetési Index pontos képet ad az online hirdetési piacról. Az Online Hirdetési Index második negyedéves adatai azt mutatják, hogy a piac igen erős, és rendkívüli fejlődési lehetőségek állnak előtte. Míg a teljes hazai hirdetési piac ugyanebben az időszakban csupán egyszámjegyű növekedést ért el, és az online mellett más piaci szegmens nem produkált az átlaghoz képest kiemelkedő növekedést, arra lehet következtetni, hogy az online hirdetések jelentős bevételt tudtak elvonni más hirdetési csatornáktól. A nyugati országokban is folyamatosan nő az online médiumok bevétele a hirdetési tortából, hasonló tendenciákra számíthatunk Magyarországon is. A T-Online becslése szerint az online médiumok hirdetési bevételei két éven belül utolérik a rádiós szegmens bevételeit.

Az Online Hirdetési Index mögött álló médiumok szakemberei az idei év egészére 30-40%-os online piaci növekedést jeleznek elő. Az online médiumok népszerűsége nagyban függ az internetelérések számának növekedésétől és típusától: az online tartalmak készítői számára igen kedvező a szélessávú hozzáférés lendületes terjedése, hiszen ezek generálják az újabb és újabb minőségi tartalmak keletkezését. A T-Online elemzése szerint a háztartások internet ellátottsága továbbra is dinamikusan növekszik. A vállalat becslése szerint a 2004. évi 16%-hoz képest 2007-re 31%-ot ér el. Ez a növekedés elsősorban a szélessávú internet elterjedését feltételezi, a tendencia alapján 2007-ben Magyarországon minden negyedik háztartás szélessávú internetkapcsolattal fog rendelkezni. A T-Online előrejelzése szerint 2007-ben az internetező háztartások 80%-a szélessávon kapcsolódik a világhálóra, 1187 ezer háztartás rendelkezik majd interneteléréssel, ebből 955 ezer szélessávú technológiával.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

mobilfoto_kiallitas_budapest_19

Esemény

Mobilfotó-kiállítás perui portrékból

2019. augusztus 19. hétfő
casio Gravitiymaster

Kütyük

A 72 grammos Gravitymaster

2019. augusztus 19. hétfő
Honor20Pro
LG IFA díjnyertes termékek 2019

Kütyük

2019-2020 legjobb prémium OLED TV-je

2019. augusztus 18. vasárnap
mr-george-zhao-president-of-honor-at-the-honor-vision-china-launch_web

Smart-TV

A Honor teljesen újraértelmezi a Smart-TV fogalmát

2019. augusztus 17. szombat

Dotkom

YouTube előfizetés

Digitális oktatás

YouTube Music előfizetés diákkedvezménnyel

2019. augusztus 19. hétfő
maxresdefault-1

Dotkom

A Huawei bemutatta saját operációs rendszerét

2019. augusztus 11. vasárnap
maxresdefault

Dotkom

A Vodafone beindította a jövő szenzorhálózatát

2019. augusztus 7. szerda
psd2 blockbenpay
adesso magyar iroda

Dotkom

Képviseletet nyit az adesso Magyarországon

2019. augusztus 5. hétfő