Connect with us

technokrata

Mit keres a magyar?

Kütyük

Mit keres a magyar?

Továbbra is az erotika csábítja a legtöbb felhasználót a világhálóra, legalábbis az internetes keresőkbe beírt szavak alapján ez a következtetés vonható le. A második negyedévben azonban az érettségi is éreztette hatását.

Gyökeres változást ugyan nem lehetett tapasztalni az interneten futtatott keresések összetételében a második negyedévben, azonban szezonális hatásokban nem szűkölködött a második három hónap. A felnőtt tartalmak iránt érdeklődnek a legtöbben, a ˝www˝ jelölés után a leggyakrabban a ˝sex˝ kifejezésre kerestek rá a felhasználók április és június között. Az első tízbe került még az erotika és pornó kifejezés is. A régi közhely alátámasztására, miszerint a dicsőség múlandó újabb bizonyítékot kínál a második negyedéves keresési toplista, hiszen a január-márciusi időszakban még a sorban 29. Pandora – az RTL Klub Való Világ című valóságshowjának egyik szereplője – visszacsúszott a 79. helyre.

Igazi szezonális érdekességként igen előkelő helyen végeztek az érettségivel kapcsolatos kifejezések. A tantárgyak közül leginkább a magyar és a történelem iránt érdeklődtek, a személyek közül pedig Ady, Petőfi, Arany, Molnár Ferenc, Széchenyi nevét írták be a leggyakrabban az internetes keresőbe.

A bevásárlóközpontok közül még mindig a Tesco a legkeresettebb, a 255. lett a ranglistán. A korábbi negyedévhez képest több száz helyezést ugrott előre, míg a többi nagy név továbbra sem szerepel az 500 leggyakrabban keresett kifejezés között. A bankoknak is csak egy képviselőjük van a TOP 500-ban, talán nem meglepő módon az OTP. Érdekesség, hogy az állás és az ingatlan iránt érdeklődők hátrébb szorultak. Úgy tűnik a nyárelő, már a pihenés tervezésével telt, az egzisztenciális kérdések egyelőre ˝nyaralnak˝. A hitelek és a bankok iránt alig érezhetően – mintegy 15 helyezéssel -, de nőtt az érdeklődés.

A nyaralással kapcsolatos keresések között a sorrend nem okoz komolyabb meglepetést: az utazási célpontok után érdeklődők Görög- és Horvátország nevét írták be a legtöbbször a keresőbe, de sokan fontolgattak balatoni pihenést is, hiszen a magyar tenger is előkelő helyen szerepelt. Apró érdekesség, hogy a nyár közeledtével igazi ˝slágerkifejezéssé˝ váló diákmunkát és a fapados légitársaságokat szám szerint ugyanannyian keresték.

Az igazi változás nem várható a következő években sem. A keresési szokások mint mindig, most is tükrözik az Internetről és egyéb külső ingerekből táplálkozó kíváncsiságot. Vagyis, amiről gyakran hallanak az emberek, az Internetes keresésekben azonnal előkelő helyre kerül. Az elmúlt években igen gyakori volt – és most sincs ez másképp -, hogy a figyelmet könnyű nagy Média visszhanggal felkelteni, de hiteles, kimerítő válaszokra, magyarázatokra már nem futja. Nem elég felkelteni az érdeklődést, információt, szolgáltatást is kell biztosítani – főleg az Interneten, hiszen ez a leginkább interaktív Média – az érdeklődő és kíváncsi embereknek. A keresők TOP listái azt is bizonyítják, hogy az emberek nem restek a dolgok mögé nézni.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek