Connect with us

technokrata

Piacot vesztett a Firefox

Kütyük

Piacot vesztett a Firefox

Az 1.0-s változat megjelenése óta nem tapasztalt folyamat történt a múlt hónapban: megállt az Internet Explorer piaci részesedésének csökkenése, ellenben a Firefox növekedése kifulladt. Vajon végleg?

Július folyamán megfordult a lassan egy éve tartó trend: az aktív Firefox tulajdonosok száma csökkent, míg az Internet Explorer dominanciája (kismértékben ugyan, de) ismét emelkedett. A website-ok monitorozásához alkalmazásokat készítő kaliforniai Netapplications.com felmérése szerint több mint hat ezreléket esett a Tűzróka részesedése: az általuk júniusban mért 8,71 százalékról 8,07 százalékra. Ezzel párhuzamosan a júniusban még „csak” 86,56 százalékon álló Internet Explorer 87,2 százalékra tornázta fel saját részarányát.

Hitslink.com szolgáltatásán keresztül figyeli több mint 40 ezer website látogatóinak böngészőhasználatát a vállalat, így meglehetősen nagy felhasználói adatbázissal rendelkezik, már ami az USA-beli piacot illeti. A Netapplications közlése szerint egészen az elmúlt hónapig a Firefox folyamatos piacnyerését tapasztalták: havonta durván fél-egy százalékkal bővült az alternatívát jelentő böngésző tábora. Ám ez a tendencia most megállt, kérdés, hogy vajon újra beindulhat-e a folyamat. A Netapplications szerint a browsernek legalább 10 százalékos részesedésre lenne szüksége, hogy a vállalati piacon is elfogadottá válhasson.

A történteket előre jelezte az is, hogy a Mozilla Foundation nemrég bejelentette: üzleti vállalkozásba kezd, hogy nagyobb mozgástere legyen a browser népszerűsítésében – a fejlesztőcég bizonyára érezte, hogy fogyóban a lendület. Ráadásul a következő, 1.5-ös változat megjelenésére szeptemberig várni kell, s már jó ideje csak hibajavításokat tartalmazó kiadások jelentek meg; ez tovább mérsékelhette az újdonságokat kipróbálni vágyók letöltési kedvét.

Ha már szóba került a két nagy rivális, ejtsünk szót a dobogó harmadik fokán álló böngészőről is: az Apple által fejlesztett Safari a Netapplications felmérése szerint 2,13 százalékos részesedéssel bír, ami egész nagy előrelépést jelent a korábbi 1,93 százalékról. A Netscape stagnál 1,5 százaléknál, míg a norvég Opera még a piac fél százalékát sem tudhatja magának. Igaz, ebben az is közrejátszhat, hogy a skandináv browser magát Internet Explorernek „hazudja”, az oldalak jobb megjelenítése végett, így a valóságban ennél minden bizonnyal nagyobb a részesedése.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek