Connect with us

technokrata

Piacot vesztett a Firefox

Kütyük

Piacot vesztett a Firefox

Az 1.0-s változat megjelenése óta nem tapasztalt folyamat történt a múlt hónapban: megállt az Internet Explorer piaci részesedésének csökkenése, ellenben a Firefox növekedése kifulladt. Vajon végleg?

Július folyamán megfordult a lassan egy éve tartó trend: az aktív Firefox tulajdonosok száma csökkent, míg az Internet Explorer dominanciája (kismértékben ugyan, de) ismét emelkedett. A website-ok monitorozásához alkalmazásokat készítő kaliforniai Netapplications.com felmérése szerint több mint hat ezreléket esett a Tűzróka részesedése: az általuk júniusban mért 8,71 százalékról 8,07 százalékra. Ezzel párhuzamosan a júniusban még „csak” 86,56 százalékon álló Internet Explorer 87,2 százalékra tornázta fel saját részarányát.

Hitslink.com szolgáltatásán keresztül figyeli több mint 40 ezer website látogatóinak böngészőhasználatát a vállalat, így meglehetősen nagy felhasználói adatbázissal rendelkezik, már ami az USA-beli piacot illeti. A Netapplications közlése szerint egészen az elmúlt hónapig a Firefox folyamatos piacnyerését tapasztalták: havonta durván fél-egy százalékkal bővült az alternatívát jelentő böngésző tábora. Ám ez a tendencia most megállt, kérdés, hogy vajon újra beindulhat-e a folyamat. A Netapplications szerint a browsernek legalább 10 százalékos részesedésre lenne szüksége, hogy a vállalati piacon is elfogadottá válhasson.

A történteket előre jelezte az is, hogy a Mozilla Foundation nemrég bejelentette: üzleti vállalkozásba kezd, hogy nagyobb mozgástere legyen a browser népszerűsítésében – a fejlesztőcég bizonyára érezte, hogy fogyóban a lendület. Ráadásul a következő, 1.5-ös változat megjelenésére szeptemberig várni kell, s már jó ideje csak hibajavításokat tartalmazó kiadások jelentek meg; ez tovább mérsékelhette az újdonságokat kipróbálni vágyók letöltési kedvét.

Ha már szóba került a két nagy rivális, ejtsünk szót a dobogó harmadik fokán álló böngészőről is: az Apple által fejlesztett Safari a Netapplications felmérése szerint 2,13 százalékos részesedéssel bír, ami egész nagy előrelépést jelent a korábbi 1,93 százalékról. A Netscape stagnál 1,5 százaléknál, míg a norvég Opera még a piac fél százalékát sem tudhatja magának. Igaz, ebben az is közrejátszhat, hogy a skandináv browser magát Internet Explorernek „hazudja”, az oldalak jobb megjelenítése végett, így a valóságban ennél minden bizonnyal nagyobb a részesedése.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd