Connect with us

technokrata

Az ingyenes Internet vége

Kütyük

Az ingyenes Internet vége

Nem az adók vagy a cenzúra, az Internet-hozzáférések ára, az infrastrukturális hiányosságok jelenthetik a legnagyobb problémát a Világháló fejlődése tekintetében. Egy egyre terjedő felhasználói szokás miatt válhat a jövőben a legtöbb – ma még ingyenes – tartalom fizetőssé.

Bennie Smith, a DoubleClick vezérigazgatója arra figyelmeztetett, hogy az internetezők egyre nagyobb része állít munkába valamilyen reklámblokkoló funkciót böngészőjében, s ez oda vezethet, hogy a hirdetők bizalma elhagyhatja az online hirdetési piacot – ami pedig a ma még ingyenes tartalmak fizetőssé válásához vagy megszűnéséhez vezethet. Számos olyan kiegészítő tölthető le ugyanis a különböző browserekhez, amelyek révén blokkolni lehet a weboldalakon megjelenő reklámokat, kezdve az Internet Explorertől egészen a Firefoxig.

Hasonló tendencia nem figyelhető meg az újságoknál, ott az emberek teljesen elfogadottnak tartják még az egész oldalas, színes hirdetéseket is. Sőt, például a Metro hírújság teljesen ingyenes, pusztán a hirdetőkből igyekszik eltartani magát, ennek ellenére az emberek mégis több százezer példányt olvasnak belőle nap mint nap, a BKV járatain. A cikk írója még nem látott olyan embert, aki a föld alatt utazva a reklámokat előre kitépkedte volna, és olyannal sem találkozott, aki csupán a reklámok miatt ne vett volna az újság elosztójából. Érdekes módon azonban az Interneten, lévén a blokkolás alig pár kattintásba kerül, mind többen „védekeznek” a reklámokkal szemben, s nem gondolják át, hogy a hirdetések kikapcsolásával előbb-utóbb az általuk kedvelt, ingyenes szolgáltatást lehetetlenítik el.

Az Internet egyik legvonzóbb előnye, hogy rengeteg ingyenes tartalommal rendelkezik. A posta pénzért továbbítja a leveleket, a hírújságokat szintén pénzért vesszük, apróhirdetés feladásáért is fizetni kell – míg a Világhálón ezen szolgáltatások jelentős részéért nem kérnek pénzt. Illetve a költség az, amit szemünkkel fizetünk – azaz a reklámok megjelenítésével próbálják a szolgáltatók előteremteni a működési költségüket (szerverüzemeltetés, sávszélesség-bérlés, alkalmazottak bére, rezsiköltségek stb.), valamint a profitot.

Smith úgy látja, hogy nagy veszélyt jelentene, ha bármelyik nagyobb böngészőfejlesztő vállalkozás alapértelmezetten bekapcsolt állapotban implementálna egy reklámblokkoló funkciót szoftverébe. Nem véletlen, hogy eddig egyik nagyobb szoftverfejlesztő sem tette meg ezt a lépést.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek