Connect with us

technokrata

Nokia, Motorola, Samsung – a jelenlegi mobil erősorrend

Kütyük

Nokia, Motorola, Samsung – a jelenlegi mobil erősorrend

A Nokia az idei esztendő első negyedévében meg tudta őrizni piacvezető pozícióját a mobiltelefon szektorban, azonban részesedése csökkent.


A Wall Street Journal című amerikai napilap közlése szerint az 53,8 millió darabos negyedéves forgalmat lebonyolító finn vállalat piacrésze az elmúlt három hónapban 34 százalékról 31 százalékra zsugorodott. A Nokia vezetői korábban azt nyilatkozták, hogy a piacrész csökkenést többek közt ütőképes új modellek bemutatásával, valamint az árak mérséklésével szeretnék megállítani. Mint ismeretes, a Nokia tegnap jelentette be legújabb mobil termékcsaládját az N sorozatot, melynek első három tagja az előzetes specifikációk alapján igen csak ütőképesnek mondható.

Az amerikai székhelyű Motorola ugyancsak meg tudta őrizni második helyét. A vállalat 2005 első negyedévében mintegy 28,7 millió mobiltelefont adott el világszerte, és ily módon 17 százalékos piaci részesedésre tett szert. A bronzérmes, dél-koreai Samsung a rendkívül kedvezően alakult ázsiai eladási mutatóknak köszönhetően tovább növelte részesedését, konkrétan 14 százalékra. Amilyen dinamikusan növekszik a Samsung, olyan rohamosan csúszik lefelé a lejtőn a szebb napokat is látott Siemens. A piac 5,4 százalékát birtokoló német cég az elmúlt tizenkét hónapban a harmadik helyről az ötödik helyre csúszott vissza.

A Strategy Analytics piackutató cég elemzői felhívják a figyelmet arra, hogy a növekedés üteme az utóbbi időkben visszaesett. 2005 első három hónapjában 172 millió darab mobiltelefont hoztak forgalomba világszerte, ami azt jelenti, hogy a növekedés üteme 10 százalékról 1 százalékra csökkent.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek