Connect with us

technokrata

Magyar online játék a Snooker Világbajnokságon

Kütyük

Magyar online játék a Snooker Világbajnokságon

Az angliai Sheffieldben vasárnap megkezdődött Snooker Világbajnokság első napjai alatt százezer internetező regisztrált a Solware Kft-nél, hogy a világ egyik legjobb online snooker játékát játssza.

Az online játékok fejlesztésével foglalkozó Solware Kft. alig néhány héttel ezelőtt, a CeBIT-en nyerte el az Európai Kiválóság a Multimédiában díj arany fokozatát, de a tisztán magyar tulajdonban lévő cég máris egy újabb nemzetközi sikerrel hívja fel magára a figyelmet. A Snooker VB első három napja alatt 98.600 internetező regisztrált az Interneten, hogy a Solware által fejlesztett Snooker játékot játssza. Az újdonsült játékosok jelentős része a Eurosport portáljáról érkezett, ahol a Java alapú játék közvetlen linkje elérhető.

Az Eurosport és a Solware együttműködése már több évre tekint vissza, a csatorna részben a Snooker közvetítések népszerűsítése érdekében lépett kapcsolatba a magyar játékfejlesztővel. „Az Eurosport számára nagyon fontos volt, hogy a tévécsatorna dinamizmusát internetes megjelenésében is hangsúlyozza. Ennek érdekében döntöttünk úgy, hogy a Eurosport.com-on – kapcsolódva a Snooker közvetítésekhez és a világbajnoksághoz – látogatóink számára elérhetővé tesszük a Solware által fejlesztett 3D Snookert. Ez az egyik legkidolgozottabb online Snooker játék, így olyan élményt nyújt nézőink számára, mely még közelebb hozza a közvetítések hangulatát. A Solware-rel immár 3 éve tartó együttműködés tapasztalatai alapján kimondható az is, hogy játék kedvet csinál a Snooker közvetítésekhez azon internetezők számára, akik eredetileg valami másért látogattak el weboldalunkra.” – nyilatkozta Laurent Gayout, az Eurosport szakembere.

Nemzetközi partnerekkel
A Solware Kft. 2000-ben kezdett bele Java alapú online játékok fejlesztésébe. A cég első játéka a 3D Billiards volt, ami – világ egyetlen 3 dimenziós online biliárdjaként – ez idő tájt igazi különlegességnek számított. A Solware bevételének döntő része ma már abból a 100 millió bannerből származik, melyet a cég havonta megjelenít az online játékok oldalain.

Érdekesség, hogy habár magyar vállalatról van szó, és a 43 nyelvű – köztük a zulu, az üzbég és a vietnámi nyelvet is bíró – játékoldalak mindegyike magyarul is elérhető, a 4 millió regisztrált felhasználó szinte mindegyike külföldi. „Játékosaink egynegyede az Egyesült Államokból, egynegyede Angliából, egynegyede Brazíliából és végül egynegyede a világ többi részéből látogat el hozzánk, a magyar játékosok aránya egyelőre nagyon csekély.” – Hontvári József szerint elsősorban annak köszönhető ez a nemzetközi ismertség, hogy a Solware-nek már nagyon korán, 2001-ben sikerült megállapodást kötnie az internetes multimédia egyik legismertebb cégével, a Reallel.

Ez tovább erősödött, mikor a cég hasonló nemzetközi partnerkapcsolatba lépett a már említett Eurosport mellett a Sunnal, az RTL-lel, a brazil BananaGames-szel, az olasz Giochi.org-gal és egy sor más külföldi portállal.

A Solware jövőbeni tervei között szerepel, hogy a külföldi portálok után végre egy-két magyar portállal is megállapodjanak játékaik elhelyezéséről. A cég ezen kívül birtokolja két igen népszerű játék licenc jogát, melyektől a jövőben nagy forgalmat várnak. Az elsőre többen még gyerekkorunkból emlékezhetünk: egy generáció játszotta véresre szemeit Commodor 64-en a Boulder Dash pályáin. A Boulder Dash mellett a Solware megvásárolta az Index.hu által népszerűvé tett Larkinor kalandjáték angol nyelvű verziójának külföldi terjesztési jogát is. Így várható, hogy a magyar internetezők után hamarosan a brazilok, az amerikaiak és az angolok fognak Böhömpatkányokra vadászni.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek