Connect with us

technokrata

Felszállóágban az online piackutatás

Kütyük

Felszállóágban az online piackutatás

Befejeződött az internetezők média használati magatartására irányuló kutatás, mely reklám attitűdöket és vásárlási szokásokat vizsgált.

A gyors és megbízható online piackutatások alapja az úgynevezett online panel. Panelnek olyan válaszadói közösségeket nevezünk, melyek tagjai vállalták, hogy a panelt létrehozó piackutató felméréseiben rendszeresen részt vesznek. Az online panelek általában egy közösségi weboldalon keresztül működnek, ahova a tagok felhasználói név és jelszó segítségével léphetnek be.

A kutatócégek számára egy panel felépítése és karbantartása hatalmas értéket jelent, hiszen csak egy online panel segítségével lehet reprezentatív online kutatásokat készíteni, illetve elérni olyan speciális célcsoportokat, akik hagyományos adatfelvételi módszerekkel szinte elérhetetlenek. Magyarország egyik legnagyobb online panelje a NetPanel.hu, melyet 2000-ben alapított az NRC Piackutató Kft.. A NetPanel.hu mára több mint 50 cégnek nyújt online és hagyományos kutatásokhoz válaszadókat, akik rendszeresen válaszolnak az elektronikus kereskedelemmel, banki szolgáltatásokkal, utazási szokásokkal, e-kormányzattal, online szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekre, segítve ezáltal a magyarországi internet fejlődését.

Gyors és reprezentatív

Az elmúlt hónapban, a VMR kapcsán 20 ezer új internetező regisztrált az NRC NetPanel.hu rendszerébe, így az már több mint 50 ezer tagot számlál. Klenovszki János, az NRC ügyvezetője szerint egy ilyen létszámú panelre új piackutatási szolgáltatások sorozatát lehet felépíteni, így Magyarországon siker-üzletággá válhat az online piackutatás. Mindez annak is köszönhető, hogy ez a panelnagyság lehetővé teszi az internetezőkre reprezentatív online kutatások gyors elvégzését. A NetPanel.hu válaszadói közösségében ugyanis kellő számban megtalálható az Internet-felhasználók összes csoportja. A NetPanel.hu segítségével végzett kutatások így hiteles és megbízható adatokat nyújtanak a magyar internetezők véleményeiről, attitűdjeiről, vagy a reklámokkal kapcsolatos beállítódásairól.

A szakember hozzátette, hogy egy ilyen nagyságú panelen a reprezentatív piackutatások sokkal gyorsabban bonyolíthatók le, mint más adatfelvételi módszerekkel. Ez annak köszönhető, hogy adott esetben a megfelelő mintanagyságnál jóval több internetezőnek is ki lehet küldeni a kérdőív kitöltésére felhívó e-mailt, így biztosítható, hogy a megrendelő rövid időn belül választ kapjon kérdéseire.

Miért lesz valaki paneltag?

Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója kiemelte, hogy az NRC piackutatási adatai szerint az online kérdőíveket kitöltők 58%-át motiválja a nyeremény lehetősége, hiszen a kutatásokhoz minden esetben kapcsolódik nyereménysorsolás, és a panelkutatások legérdekesebb eredményei mellett a nyertesek névsora is állandóan megtekinthető a weboldalon.

A nyeremény lehetősége mellett azonban más okok is fontos szerepet játszanak abban, hogy sokan töltik ki az online kérdőíveket. Az adatok szerint minden második válaszadót motiválja, hogy elmondhatja véleményét, a NetPanel.hu tagok egynegyede pedig azt reméli, hogy a felmérésekben való részvétele javíthatja az Internet nyújtotta szolgáltatások minőségét. Ez nem is alaptalan, hiszen az online kutatásokat a megrendelők rendszeresen használják reklámkampányok tesztelésére, internetes szolgáltatások életképességének vizsgálatára, így a NetPanel.hu tagok válaszaikkal valóban befolyással lehetnek az Internet arculatára.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek