Connect with us

technokrata

Magyarországon is sikeres az online utaztatás

Kütyük

Magyarországon is sikeres az online utaztatás

Teljes forgalmának 40%-át köszönheti az internetes értékesítésnek a hazai kiutaztató cégek között – forgalmát tekintve – tavaly óta az első tíz között szereplő Budavár Tours utazási iroda.

A 2004. évi 600 milliós online forgalom a másfél milliárdosra becsült teljes internetes csomagtúra piacon mintegy 40%-os részesedést jelent. A forgalmat mintegy 850.000 látogató „hozta”, így a 2004-es évben látogatónként 700 Ft körüli bevétellel számolhatott. Az idei előzetes adatok alapján az utazási iroda internetes forgalma várhatóan meghaladja a 800 millió forintot, látogatóinak száma pedig a másfél milliót.

A Budavár Tours évek óta úttörő szerepet játszik az internetes csomagtúra értékesítésben, és tudatos marketing stratégiájának egyik fontos célja a piacépítés, így segíti az iparág Internet-penetráció feletti növekedési ütemét. Először 1999-ben, az elsők között rendelkezett internetes megjelenéssel, s az egyéves tesztidőszak és a pozitív visszajelzések hatására hamar felismerte az online értékesítés jelentőségét. Skáfár Balázs, az iroda ügyvezetője elmondta, hogy a kezdeti időkben a legfontosabb az emberek gondolkodásának megváltoztatása volt. Minden egyes látogatónak be kellett bizonyítani, hogy nem csak könnyebb és gyorsabb, de sokkalta hatékonyabb is az internetes foglalás.

A folyamatos személyes kommunikációt az Interneten egy úgynevezett Online Utastájékoztató szolgáltatás működtetésével is segíti. A szolgáltatásban az érdeklődők külön költség nélkül online kérdezhetnek az irodától egy Java alapú chat formájában. Az utastájékoztató sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy azt az elmúlt években több tízezren vették igénybe. A cég webhelye a rajta elhelyezett információ mennyiségét tekintve a portál kategóriába tartozik, de logikus és szellős felépítésének köszönhetően könnyen kezelhető.

A Budavár Tours internetes oldalának havi látogatottsága az Utazás Kiállítás idei évre várt teljes 75.000-es látogatószámának többszöröse, és rendszeres hírlevelét több mint 60.000 egyedi címre küldi ki. A bíztató internetes értékesítési adatok ellenére azonban az összes utazni vágyónak csak kis hányada – mintegy 3-5%-a – foglalja Interneten keresztül utazását.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek