Connect with us

Hirdetés

technokrata

Itthon csak minden huszadik mobilos MMS-ezik

Kütyük

Itthon csak minden huszadik mobilos MMS-ezik

Egy év alatt megtöbbszöröződött az MMS-használat elterjedtsége a 15 év feletti lakosság körében, az SMS-hez hasonló sikerre azonban még várni kell – olvasható a BellResearch által éves rendszerességgel elkészített Magyar Infokommunikációs Jelentésben.

Az elmúlt évben jelentős mértékben növekedett az MMS-üzenetek kezelésére alkalmas mobiltelefon-készülékkel rendelkező és e funkciót használó 15 éves vagy idősebb lakosok aránya. Az egy évvel korábban mért adatokhoz viszonyítva 2004 nyarára az MMS-képes telefonok penetrációja a vizsgált körben 2,4-ről 8,3 százalékra nőtt, így a jelentés legutóbbi lakossági adatfelvételének időpontjában hozzávetőlegesen 710 ezer darab MMS-képes mobiltelefon volt az egyéni felhasználók tulajdonában.

Az infrastrukturális ellátottság jelentős javulása mellett – kisebb arányban – a technológia használóinak aránya is növekedett: míg 2003-ban minden harmadik, MMS-képes telefonnal rendelkező lakos vette igénybe ezt a funkciót, egy évvel később már a megfelelő készülékkel rendelkezők közel kétötöde (37 százalék) küldött vagy fogadott multimédiás üzenetet. A készülékszám és a használati arány emelkedésével az MMS-ezők száma 12 hónap alatt közel megnégyszereződött, a hazai mobilozók 5 százalékát teszi ki, ami mintegy 260 ezer felhasználót jelent.

Ugyanakkor az MMS-üzenetek forgalma egyelőre igen csekélynek mondható, a felhasználók többsége havonta legfeljebb 10 darab MMS-t küld. Ez pedig összességében a teljes lakossági mobilkiadások csupán 1 százalékát jelenti – mutatnak rá a BellResearch elemzői.

A használat nagyarányú növekedése és a szolgáltatók reklámkampányai ellenére nem valószínű, hogy a közeljövőben az MMS megközelítheti az SMS népszerűségét, vagy elérheti az SMS-forgalom nagyságát akár az üzenetek száma, akár az árbevétel tekintetében. Rövid szöveges üzenetet a mobilozók 70 százaléka, mintegy 3,7 millió honfitársunk szokott küldeni, a legtöbbet a 15-24 éves fiatalok SMS-eznek. Az MMS ezzel szemben a 25-34 évesek között a legelterjedtebb, és kirívóak a nemek közötti különbségek is: a férfiak több mint kétszer akkora arányban küldenek/fogadnak multimédiás üzenetet, mint a hölgyek.

A telefonok fokozatos cserélődésével az MMS-ezés infrastrukturális korlátjai fokozatosan csökkennek, azonban – amint azt a fenti adatok is mutatják – a készülék megléte önmagában nem elég: a technológia használatának elterjesztéséhez a felhasználói igényekhez igazodó tartalmak és szolgáltatások kínálatának további bővítésére is szükség van.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés