Connect with us

technokrata

Online zeneletöltés: a kiadók árat emelnének

Kütyük

Online zeneletöltés: a kiadók árat emelnének

Elég érett már a piac ahhoz, hogy elviseljen egy áremelést, vélik a nagy zenekiadók.

Az Apple által alkalmazott ármodell, mely 1 cent híján egy dollárt kér egy zeneszámért, kvázi szabvánnyá vált az online zeneértékesítés piacán. Igaz, alternatív módszerekkel többen is kísérleteztek, kísérleteznek (például kedveltségtől függő árképzés alkalmazásával), ennek ellenére mégis a Steve Jobs cége által bevezetett modell vált példaértékűvé a többi hasonló szolgáltató számára. Természetesen ennek nem a teljes egésze jut a legális letöltést biztosító vállalatokhoz, sőt! Az összeg kétharmada a jogtulajdonost illeti, míg a maradék egyharmadból kell biztosítani a szolgáltatást, a reklámot és a többi járulékos költséget. Nem véletlen, hogy az Apple számára a nagy üzlet az Ipodok eladásából származik, nem pedig a dalok értékesítésében rejlik.

Egy ideje már azon tanakodnak a nagy hanglemezkiadók, hogy miként tehetnének szert több pénzre az online zeneeladásokból. Habár a szolgáltatások használata egyre terjed, más módszerrel szeretnének még többet kisajtolni az internetes közeg felhasználásából. Igaz, a Universal és a Sony BMG nem támogatta a zenei állományok áremelésének ötletét, szerintük ugyanis ez a felhasználókat újra az illegális dalcsere irányába terelné. Az EMI és a Time Warner egyelőre nem kívánt nyilatkozni a kérdéssel kapcsolatban.

Az bizonyos, hogy a zeneipar nem kifejezetten boldog amiatt, hogy az Apple letarolta a piacot: Jobs cége egymaga az online daleladások 65 százalékáért felel. Ráadásul az olcsóbb Ipodok piacra dobása minden bizonnyal még inkább növelni fogja a számítástechnikai vállalat részesedését. Egy esetleges emelés azonban valószínűleg ezen készülékek eladására is rossz hatással lenne – habár a cég hivatalosan nem kívánta kommentálni az áremelés lehetőségét, jelentések szerint Steve Jobs nem örülne, ha bekövetkezne ez a helyzet.

A bevételek növelésére megoldást jelenthet egy, fent már említett módszer, melynek alkalmazásával a leginkább keresett dalok ára emelkedne csak meg, és azok is csak addig kerülnének többe, amíg a felfokozott érdeklődés tart irántuk.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek