Connect with us

technokrata

Lezárult Magyarország legsikeresebb internetes diákversenye

Kütyük

Lezárult Magyarország legsikeresebb internetes diákversenye

2004. december 2-án befejeződött Magyarország legsikeresebb oktatási célú online diákversenye, a Professzor X Küldetés.

2004. október 25-én soha nem látott számú versenyző – 460 csapat, közel 1400 diák – részvételével, indult el ˝az év legveszélyesebb játéka˝, a UPC Magyarország, az Oktopusz Alapítvány és a Coedu Távoktatási Kft. közös internetes versenye, a Professzor X Küldetés. A 14-19 éves diákok az ország 478 településéről 3 fős ˝sejtekbe˝ tömörültek, és azt a feladatot kapták, hogy 6 hét alatt 6, a verseny honlapjáról letöltött kisfilmben ismertetett információk alapján akadályozzák meg a gonosz professzort abban, hogy időgépe segítségével magyar tudósokat raboljon el.

˝2004. december 2-án pontban déli 12 órakor a küldetés lezárult, miután az utolsó magyar tudóst, Bolyai Farkast is sikerült megmenteni, így Professzor X és csapata felsült. Ügynökeinknek köszönhetően egyetlen magyar tudósban sem tudtak kárt tenni, a professzor azonban ismeretlen helyre távozott.˝- jelenti az Ügynökség.

A sejtek minden héten leadták ˝aktáikat˝, olyan honlapokat, amelyeket maguk készítettek egy twiki nevű rendszer segítségével, és amelyekben feldolgozták a célszemély életét, munkásságát, személyiségét a megszerzett források alapján. Hat magyar tudós ˝menekült meg˝, hála az ifjú és lelkes ügynököknek: Wigner Jenő, Kandó Kálmán, Bay Zoltán, Kabay János, Kármán Tódor és Bolyai Farkas.

A Mimóza Kommunikációs Kft. által szervezett küldetésben a diákok csapatban dolgoztak, megtanulták az online publikáció szabályait, megismerték a twiki rendszer működését, honlapokat készítettek, fejlesztették internetes keresési képességüket, és sokat tanultak a magyar tudománytörténetről, nagy feltalálóinkról, tudósainkról.

˝Emelem Kalapom Önök előtt. Olyan dolgot vittek véghez, ami a mai világban nagyon keveseknek sikerül. Nem csak megmozdították az amúgy lustának és unottnak nevezett korosztályt, de több heti megfeszített munkára vették rá őket, ráadásul úgy, hogy kénytelenek voltak csapatként együttműködni (pedig ebben a korban, ha lehetne, csak ők léteznének.). Szülőként és tanárként egyaránt csak dicsérni tudom Önöket, hiszen ezt a játékot úgy valósították meg, hogy közben észrevétlenül rengeteg ismeretet szerezzenek a csapatok és bizonyos készségeik is sokat fejlődjenek.˝ – írta a szervezőkhöz eljuttatott levelében Győrffy Ágnes pedagógus.

Az ügynökök lelkesedéséről mi sem árulkodik jobban, mint hogy a verseny honlapján nem volt ritka a napi 2900 látogató, az ügynökök által feltöltött mellékletek (kép, hang, mozgókép) mennyisége elérte az 1,3 GB-ot, és a fórumokon a 6 hét alatt 4500 bejegyzés történt, bár ez a szám folyamatosan növekszik, még így a küldetés után is. Az ügynökök az utolsó erőpróba után önállóan létrehozták a Professzor X Küldetés nem hivatalos honlapját, azzal a céllal, hogy a következő küldetésig is legyen egy virtuális közösségi hely, ahol az ügynökök tarthatják egymással a kapcsolatot. A küldetés egyébként jövő ősszel folytatódik, annál is inkább, hiszen Professzor X még mindig szabadlábon van.

A verseny eredményeként elkészült akták legjobbjai szabadon letölthetők lesznek bárki számára a verseny honlapján keresztül, ezzel biztosítva hasznos segédanyagot bármilyen korosztály számára a magyar tudománytörténettel, és nagy tudósainkkal, feltalálóinkkal kapcsolatos ismeretszerzéshez.

A küldetés díjátadó gálájára 2004. december 11-én szombaton 15 órakor kerül sor a UPC Magyarország központjában. A gálára a 21 legjobb csapat tagjait hívták meg a szervezők. A győztes sejt minden tagjának ajándéka egy-egy házimozi-rendszer lesz és 10-10 darab tetszőleges film DVD-n, a 2. és a 3. helyezett csapat tagjai pedig digitális fényképezőgépekkel lesznek gazdagabbak.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek