Connect with us

technokrata

A Firefox-felhasználók öntudatosabbak

Kütyük

A Firefox-felhasználók öntudatosabbak

Ezt a konzekvenciát lehet levonni az alternatív böngészőt használókról.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Firefox rajongói az Egyesült Államokban gyűjtést szerveztek azért, hogy a The New York Times-ban egészoldalas, a böngészőt hirdető reklámot jelentessenek meg. Nemrég hasonló akcióba kezdtek Európában is: Németország egyik legrangosabb lapjában, a Frankfurter Allgemeine Zeitungban kívánták az öreg kontinensen élő, hasonló gondolkodású internetezők propagálni a nyíltforrású szoftvert. Ennek során közel 93 ezer dollár jött össze, számolt be a történtekről Hagen Merzdorf, az európai „aktivisták” egyike, aki elmondta azt is, hogy ami pénz megmaradt a reklámkampány finanszírozása után, azt mind odaadták a Mozilla európai részlegének.

Ennek a felbuzdulásnak némileg ellenébe megy az a nemrég tett megállapítás, miszerint egy átlagos Internet Explorert használó legalább négyszer többször kattint reklámra, mint „firefoxos” társa. Egy szintén német, hirdetési technológiával foglalkozó vállalat, az Adtech jelentette be saját felméréseire hivatkozva. Eszerint míg a Microsoft böngészőjét használók körülbelül fél százaléka sorolható abba a táborba, aki valaha is rákattintott egy hirdetésre, a Firefoxot futtatók esetében ez mindössze 1,1 ezrelék. Fény derült arra is, hogy nagymértékben befolyásolja az Internet Explorerrel webezőket abban, hogy mennyire hajlandóak átkattintani, az, hogy melyik verzióval rendelkeznek: a 6.x változatot használók esetében ennek értéke 0,44 százalék, míg az 5.5-öshöz „hű” internetezőknél 0,53 százalék. A mérések ezer olyan website részvételével készültek, melyek az Adtech reklámszerverét használták.

Dirk Freytag szerint ennek több oka is van, és ehhez csak részben járul az hozzá, hogy a Firefox alapból rendelkezik popup ablakok blokkolására szolgáló modullal. Freytag szerint az eltérés sokkal inkább a Tűzróka rajongók különböző böngészési szokásában rejlik. Az Internet Explorert használók között ugyanis sokkal nagyobb számban képviseltetnek azon internetezők, akik kevésbé értenek a számítógéphez, az Internet használatához, s közülük sokan nem is azért kattintanak át, mert kíváncsiak a hirdetésre, hanem mert a reklámot a rendszer részének hiszik.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek