Connect with us

technokrata

Egyre többet csevegünk az Interneten

Kütyük

Egyre többet csevegünk az Interneten

Dinamikusan növekszik az azonnali üzenőprogramok használata, jelentette be az America Online egy felmérésére alapozva.

A kutatásban résztvevő 4510 ember mind használ azonnali üzenőprogramokat; 27 százalékuk arról számolt be, hogy ezt elsősorban munkahelyén teszi – ez a tavalyi, hasonló felméréshez képest 71 százalékos növekedést jelent. Ezen embereknek körülbelül hetven százaléka arra használja a klienseket, hogy a kollégáikkal tartsa a kapcsolatot, azaz megvalósulóban van a külsőre csendesnek tűnő iroda, ahol a munkatársak egymás között már nem beszédben, hanem Interneten át cserélnek információt. Közel harmaduk azon célból alkalmaz azonnali üzenőprogramot, hogy klienseivel, ügyfeleivel kapcsolatot tudjon tartani.

Hozzávetőleg 11 százaléka a munkájuk során üzenőszoftvert használók közül azért kedveli ezt a felültet, mert így el tudják kerülni a személyes kommunikáció gyakran terhes kialakítását. Mindamellett a vállalati szférában tevékenykedők 62 százaléka a családtagjaival és barátaival is ezen platform révén tartja a kapcsolatot.

Felfutóban van ugyanakkor azok száma is, akik mobiltelefont használnak hasonló funkcióra: a kutatók szerint a teljes tábort tekintve 19 százalékos részesedéssel bírnak azok, akik azonnali üzeneteket küldenek rádiótelefonról vagy PDA-ról (is) – ez tíz százalékos emelkedést jelent a korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva.

Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy az vállalati üzenőkliensek hatalmas üzletet jelentenének az olyan nagyoknak, mint az AOL vagy a Yahoo. E két cég a nyáron például be is szüntette ezirányú tevékenységét, mivel rájöttek arra, hogy hiába kínálnak összetettebb megoldást a vállalatoknak, ha azok alkalmazottai inkább az ingyen elérhető szoftvereket részesítik előnyben.

Mi áll az IM terjedése mögött? Elsősorban a szélessávú Internet-hozzáférések terjedése, ezekért ugyanis többnyire fix díjat kell fizetni egy hónapra kivetítve, így korlátlanul fenn lehet ˝lógni˝ a Világhálón, s csevegni másokkal. Az azonnali üzenőprogramokat használók 71 százaléka otthonában nagysebességű Internet-kapcsolattal rendelkezik, és ezeknek közel harmada úgy nyilatkozott, hogy ez teszi lehetővé a csevegéssel töltött idő megnövekedését. Arról is nyilatkoztak a részvevők, hogy mit tartanak a legfontosabb plusz szolgáltatásnak a csevegés mellett: a digitális képek megosztását, a testreszabhatóságot és a file-megosztást.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd