Connect with us

technokrata

Internetezési szokások Magyarországon

Kütyük

Internetezési szokások Magyarországon

A GKI Gazdaságkutató Rt. az Európai Unió által támogatott ˝Regional-IST˝ program keretében több nyugat-európai kutatóintézettel együttműködve közös kutatásban vett részt 2001 és 2004 között. A projekt célja az infokommunikációs eszközök elterjedtségének és használatának regionális szinten való mérése volt.

A lakossági felmérések szerint a magyarországi háztartások 34%-ában volt számítógép 2004 elején. Legnagyobb arányban a baden-württembergi háztartások rendelkeznek számítógéppel, de az összes többi régióban növekedés, felzárkózás figyelhető meg a számítógép-ellátottság terén. A magyar háztartások a növekedés ellenére változatlanul jelentős lemaradásban vannak a számítógép-használat terén.

Az otthoni Internet-kapcsolat esetében még nagyobbak a különbségek, mint a számítógép-ellátottság terén. Míg majdnem minden második baden-württembergi vagy piemonti család otthonából csatlakozni tud az Internetre, addig Magyarországon a számottevő előrelépés ellenére 2004. elején még hétből csak egy háztartás teheti ezt meg. A katalán családok harmada és a portugálok több mint negyede rendelkezik Internet-csatlakozással otthonában.

Az Internet-kapcsolatok közül az ADSL csatlakozások előretörése jellemezte az elmúlt évet az összes vizsgált régióban. Az Internet-kapcsolattal rendelkező magyar háztartások 21%-a használt ADSL kapcsolatot 2004. elején, amely a nulláról indulva 2003-ban a lakossági előfizetők ötödét hódította meg az országban. Ezzel az eredménnyel Magyarország megelőzi Piemontot és Portugáliát is.

A rendszeres magyar internetezők arányaiban kevesebben vannak, mint a nyugat-európai régiók Internet-használói. Míg a többi régióban stabilan 30% a legalább hetente internetezők aránya, addig Magyarországon a jelentős tavalyi növekedés után is csak az Internet-használók 20%-a ül le legalább hetente az Internet elé.

A mobiltelefon penetráció az összes vizsgált régióban magas szintet ért el, a piac a telítettséghez közeli. Ebben a tekintetben Magyarország az élvonalba tartozik. A vizsgált régiók közül kiemelkedik Piemont, ahol a penetráció 2003-ban 5 százalékponttal emelkedve meghaladta a 83%-ot.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek