Connect with us

Hirdetés

technokrata

Internetezési szokások Magyarországon

Kütyük

Internetezési szokások Magyarországon

A GKI Gazdaságkutató Rt. az Európai Unió által támogatott ˝Regional-IST˝ program keretében több nyugat-európai kutatóintézettel együttműködve közös kutatásban vett részt 2001 és 2004 között. A projekt célja az infokommunikációs eszközök elterjedtségének és használatának regionális szinten való mérése volt.

A lakossági felmérések szerint a magyarországi háztartások 34%-ában volt számítógép 2004 elején. Legnagyobb arányban a baden-württembergi háztartások rendelkeznek számítógéppel, de az összes többi régióban növekedés, felzárkózás figyelhető meg a számítógép-ellátottság terén. A magyar háztartások a növekedés ellenére változatlanul jelentős lemaradásban vannak a számítógép-használat terén.

Az otthoni Internet-kapcsolat esetében még nagyobbak a különbségek, mint a számítógép-ellátottság terén. Míg majdnem minden második baden-württembergi vagy piemonti család otthonából csatlakozni tud az Internetre, addig Magyarországon a számottevő előrelépés ellenére 2004. elején még hétből csak egy háztartás teheti ezt meg. A katalán családok harmada és a portugálok több mint negyede rendelkezik Internet-csatlakozással otthonában.

Az Internet-kapcsolatok közül az ADSL csatlakozások előretörése jellemezte az elmúlt évet az összes vizsgált régióban. Az Internet-kapcsolattal rendelkező magyar háztartások 21%-a használt ADSL kapcsolatot 2004. elején, amely a nulláról indulva 2003-ban a lakossági előfizetők ötödét hódította meg az országban. Ezzel az eredménnyel Magyarország megelőzi Piemontot és Portugáliát is.

A rendszeres magyar internetezők arányaiban kevesebben vannak, mint a nyugat-európai régiók Internet-használói. Míg a többi régióban stabilan 30% a legalább hetente internetezők aránya, addig Magyarországon a jelentős tavalyi növekedés után is csak az Internet-használók 20%-a ül le legalább hetente az Internet elé.

A mobiltelefon penetráció az összes vizsgált régióban magas szintet ért el, a piac a telítettséghez közeli. Ebben a tekintetben Magyarország az élvonalba tartozik. A vizsgált régiók közül kiemelkedik Piemont, ahol a penetráció 2003-ban 5 százalékponttal emelkedve meghaladta a 83%-ot.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés