Connect with us

technokrata

Magyarország – növekvő Internet-penetráció

Kütyük

Magyarország – növekvő Internet-penetráció

A hazai üzleti szféra Internet-penetrációja az elmúlt egy évben 8 százalékponttal nőtt, és a szegmensek közötti különbségek csökkennek. Az Internet-kapcsolattal bíró cégek száma hozzávetőleg 125 ezerre tehető.

Ma már nagyjából minden második hazai cég rendelkezik Internet-hozzáféréssel, miután tavaly 46-ról 54 százalékra nőtt a legalább 1 főt foglalkoztató magyarországi cégek behálózottsága – állapítja meg a Magyar Infokommunikációs Jelentés, amelyben a BellResearch kutatói évente adnak átfogó és részletes képet a hazai Internet-piac alakulásáról. Az ellátottság terén az elmúlt években tapasztalt vállalatméret szerinti jelentős eltérések a felsőbb szegmensek telítődésének és a kisebb cégek dinamikus felzárkózásának köszönhetően a hazai piacon is egyre kisebbek lesznek. A több éve gyakorlatilag teljes Internet-penetrációval jellemezhető nagyvállalati kört immár utoléri a középvállalati szegmens is, körükben 97 százalékos az ellátottság. A legjelentősebb gyarapodást a 10-49 fős kisvállalatok körében mérték a BellResearch kutatói, ahol a behálózottsági mutató egy év alatt 75-ről 87 százalékra nőtt.

A legnagyobb növekedési potenciállal a mikrovállalati piac bír, ahol a viszonylag alacsony Internet-ellátottság a szegmens nagy méretével párosul. A fejlődés e körben is jelentős, jelenleg a személyi számítógéppel rendelkező társaságok 63 százaléka kapcsolódik a Világhálóra. Igaz, ez a mintegy 97 ezer cég a szegmens PC-ellátottságának hiányosságai miatt az összes hazai mikrovállalatnak csak körülbelül a felét teszi ki, a lemaradók egyelőre az alapvető informatikai infrastruktúrával sem rendelkeznek.

Területi megosztottság

Az Internet-ellátottsági trendek a regionalitás tekintetében is a korábbi erőteljes különbségek csökkenését mutatják. Az egy vagy több főt foglalkoztató, legalább 1 PC-vel rendelkező vállalatok penetrációs mutatója a 70 százalékos behálózottságú központi régió mellett az ország nyugati felén is kedvezően alakul (68 százalék).

Ezzel szemben a keleti országrészek még számottevő lemaradással küzdenek, aminek a hátterében a mikrovállalatok kedvezőtlen helyzete áll. E régiók jelenlegi 60-64 százalékos Internet-penetrációja azonban dinamikus fejlődést jelez, tekintve, hogy az előző évben a leginkább és a legkevésbé fejlett régiók között még 20 százalékpontos különbséget állapítottak meg a kutatók. A most még kapcsolat nélküli cégek körében részletesen felmért fejlesztési szándékok és konkrét tervek pedig a piac további dinamikus növekedését vetítik előre.

Vonalválasztás

Ami az Internet-hozzáférés módját illeti, a mikrovállalati szegmensben jelenleg is a kapcsolat vonali megoldások dominanciája figyelhető meg, egyelőre mind az analóg, mind pedig az ISDN kapcsolatok elterjedtebbek az ADSL-nél. A 10 fő feletti cégek körében a legtöbben szélessávú kapcsolatot (is) használnak, ezen belül a vállalatok legnagyobb hányada az ADSL-t részesítette előnyben – egyedül a nagyvállalatoknál vezeti a sort a bérelt vonali megoldás.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek