Connect with us

Hirdetés

technokrata

Magyarország – növekvő Internet-penetráció

Kütyük

Magyarország – növekvő Internet-penetráció

A hazai üzleti szféra Internet-penetrációja az elmúlt egy évben 8 százalékponttal nőtt, és a szegmensek közötti különbségek csökkennek. Az Internet-kapcsolattal bíró cégek száma hozzávetőleg 125 ezerre tehető.

Ma már nagyjából minden második hazai cég rendelkezik Internet-hozzáféréssel, miután tavaly 46-ról 54 százalékra nőtt a legalább 1 főt foglalkoztató magyarországi cégek behálózottsága – állapítja meg a Magyar Infokommunikációs Jelentés, amelyben a BellResearch kutatói évente adnak átfogó és részletes képet a hazai Internet-piac alakulásáról. Az ellátottság terén az elmúlt években tapasztalt vállalatméret szerinti jelentős eltérések a felsőbb szegmensek telítődésének és a kisebb cégek dinamikus felzárkózásának köszönhetően a hazai piacon is egyre kisebbek lesznek. A több éve gyakorlatilag teljes Internet-penetrációval jellemezhető nagyvállalati kört immár utoléri a középvállalati szegmens is, körükben 97 százalékos az ellátottság. A legjelentősebb gyarapodást a 10-49 fős kisvállalatok körében mérték a BellResearch kutatói, ahol a behálózottsági mutató egy év alatt 75-ről 87 százalékra nőtt.

A legnagyobb növekedési potenciállal a mikrovállalati piac bír, ahol a viszonylag alacsony Internet-ellátottság a szegmens nagy méretével párosul. A fejlődés e körben is jelentős, jelenleg a személyi számítógéppel rendelkező társaságok 63 százaléka kapcsolódik a Világhálóra. Igaz, ez a mintegy 97 ezer cég a szegmens PC-ellátottságának hiányosságai miatt az összes hazai mikrovállalatnak csak körülbelül a felét teszi ki, a lemaradók egyelőre az alapvető informatikai infrastruktúrával sem rendelkeznek.

Területi megosztottság

Az Internet-ellátottsági trendek a regionalitás tekintetében is a korábbi erőteljes különbségek csökkenését mutatják. Az egy vagy több főt foglalkoztató, legalább 1 PC-vel rendelkező vállalatok penetrációs mutatója a 70 százalékos behálózottságú központi régió mellett az ország nyugati felén is kedvezően alakul (68 százalék).

Ezzel szemben a keleti országrészek még számottevő lemaradással küzdenek, aminek a hátterében a mikrovállalatok kedvezőtlen helyzete áll. E régiók jelenlegi 60-64 százalékos Internet-penetrációja azonban dinamikus fejlődést jelez, tekintve, hogy az előző évben a leginkább és a legkevésbé fejlett régiók között még 20 százalékpontos különbséget állapítottak meg a kutatók. A most még kapcsolat nélküli cégek körében részletesen felmért fejlesztési szándékok és konkrét tervek pedig a piac további dinamikus növekedését vetítik előre.

Vonalválasztás

Ami az Internet-hozzáférés módját illeti, a mikrovállalati szegmensben jelenleg is a kapcsolat vonali megoldások dominanciája figyelhető meg, egyelőre mind az analóg, mind pedig az ISDN kapcsolatok elterjedtebbek az ADSL-nél. A 10 fő feletti cégek körében a legtöbben szélessávú kapcsolatot (is) használnak, ezen belül a vállalatok legnagyobb hányada az ADSL-t részesítette előnyben – egyedül a nagyvállalatoknál vezeti a sort a bérelt vonali megoldás.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés