Connect with us

technokrata

Drogmegelőzési Tudásbázis a Grepton informatikai rendszerével

Kütyük

Drogmegelőzési Tudásbázis a Grepton informatikai rendszerével

A Nemzeti Drogmegelőzési Intézet (NDI) által – a Grepton Informatikai Rt. közreműködésével – elindított, Interneten keresztül elérhető Tudásközpont kialakításának kezdeményezése egyedülálló hazánkban, mert segítségével bárki hozzáférhet az érintett szervezetek adataihoz, és megismerheti szakmai tevékenységüket.

A projekt célja olyan, Interneten elérhető információs portál (dinamikus szakmai adatbázis) létrehozása, amelyen a drogügyekkel foglalkozó szervezetek (többek között: GYISM, NDI, Kábítószer Egyeztető Fórumok, civil szervezetek, szakemberek, szakmai műhelyek stb.), azok alapadatai, publikációi, különböző programok megtalálhatóak, kereshetőek és a szervezetek által karbantarthatóak. A rendszer áttekinthetővé teszi a legális és az illegális drogok fogyasztására irányuló erőfeszítéseket, elérhetővé teszi a témában folytatott kutatások eredményeit, elősegíti a szakemberek közötti kommunikációt, és információt szolgáltat a döntéshozók számára. A Grepton Rt. által kifejlesztett portál ezen túl az aktív kapcsolattartást is támogatni kívánja fórumok, hírlevelek segítségével. A projekt célkitűzése a fenti funkciókat kiszolgáló keretrendszer kialakítása.

Az NDI a megoldásra egy 2003-as Phare-program keretében szervezett holland tanulmányúton figyelt fel, ahol a hollandok a rendszert úgynevezett networking toolként (hálózatépítési eszközként) alkalmazzák, azzal a céllal, hogy összekösse és egymás számára elérhetővé tegye a szakmai szervezeteket. Itthon régóta problémát jelent, hogy az intézmények egymástól olykor elszigetelten működnek, nincs közöttük aktív kommunikáció és a szakemberektől ˝távol˝ vannak az intézmények. A laikus pedig sokszor információ hiányában nem tudja, hova fordulhatna.

˝Noha a fejlesztés elsősorban a szakemberek igényeit hivatott kielégíteni az is előfordulhat, például, hogy egy szülő drogos gyermeke miatt az Interneten tájékozódjon arról, hogy hol van a számára leginkább megfelelő vagy földrajzilag hozzá legközelebbi szervezet. Ha az így felkeresett kezelő intézet nem tudja vállalni a klienst, az intézet az adatbázison keresztül szintén kikeresheti, hogy melyik szervezet vagy szakember foglalkozik azzal a módszerrel, amelyik az érintettnek leginkább megfelelne.˝ – magyarázta a portál gyakorlati hasznát Dr. Felvinczi Katalin, az NDI ügyvezető igazgatója.

A Tudásközpont informatikai része HelpDesken működik, kiépítését pedig a hazai informatikai piac egyik meghatározó szereplője, a Grepton Informatikai Rt. végzi. A rendszer kialakítására az NDI a Greptont öt szolgáltató cég közül meghívásos tenderen választotta ki, ahol a cég a szolgáltatásra adott ár-érték arány alapján bizonyult a legsikeresebbnek. A bevezetési munkálatok május végén indultak el, a tervezési szakasz már lezárult, jelenleg az alkalmazás fejlesztése/kódolása történik. A 10 millió forint értékű projekt a határidők szerint halad és augusztus végén zárul le, az adatok feltöltése szeptemberben várható, és a rendszer az ősz folyamán indul el élesben.

˝Az NDI részére készítendő Help Desk rendszerrel egy olyan megoldást kívánunk nyújtani megrendelőnk számára, amely az elkövetkező években hatékonyan segíti az Intézet munkáját és a felhasználóknak naprakész támogatást nyújt a korszerű technológiai háttér segítségével. Célunk továbbá egy olyan informatikai rendszer implementálása, amely általában a megelőzés terén biztosítja az információk gyors továbbítását és eredményes felhasználását.˝ – mondta Schmidt Vilmos, a Grepton Rt. kereskedelmi képviselője.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek