Connect with us

technokrata

Az online játékok kikényszerítik az olcsóbb szélessávú Internetet-hozzáférést?

Kütyük

Az online játékok kikényszerítik az olcsóbb szélessávú Internetet-hozzáférést?

Az Egyesült Államokban tovább csökkentheti az internetezés egyéni költségeit a Sony terve.

A Sony szórakoztató számítástechnikával foglalkozó amerikai részlegének vezérigazgatója, Kazuo Hirai szerint a játékkonzol gyártóknak az online játékok elterjesztése érdekében rá kell(ene) venniük a szélessávú Internet-hozzáférést biztosító cégeket, hogy (tovább) csökkentsék az előfizetések árait. Hirai az USA kongresszusa előtt fejtette ki véleményét a tegnapi nap folyamán.

Az Egyesült Államokban egy átlagos szélessávú Internet-hozzáférés havonta 40 dollárba kerül egy amerikai számára, amely összegből akár minden hónapban vehetne magának egy új Playstation 2 játékot, mondta Hirai. A Sony egyik vezető beosztású munkatársa szerint ezt lejjebb kellene csökkenteni egy elfogadhatóbb árra. ˝40 dollárért csak a lehetőséget kapja meg az ember, de ehhez semmilyen tartalom nem jár.˝ – fejtegette, majd később korrigálta magát, miszerint az ingyen elérhető webhelyek ugyan kínálnak tartalmakat, de azok többnyire nem alkalmaznak olyan interaktív tartalmakat, mint amilyenek a játékok.

Nagy piacok, közös érdekek

A Sony már több mint 100 millió Playstationt értékesített 1994-es japánbeli megjelenése óta, melyből (a játékgép második szériája tartozó) 30 millió példány az USA-ban talált gazdára. Ezek közül azonban csak 10 százalék kapott hálózati adaptert, azaz az amerikai PS2 tulajdonosok közül ˝csak˝ alig 3 millió használja online szórakozásra (is) az eszközt. Ráadásul majdnem a teljes ˝internetes Playstation 2 populáció˝ az Egyesült Államokban található: az összes, hálózati csatlakozással bíró konzol mintegy 78 százaléka az Újvilágban lelt gazdára. Ezen emberek harmada viszont csak dialup Internet-hozzáféréssel használja az eszközt.

Hirai szerint a videojáték-ipar és a szélessávú Internet-hozzáférést biztosító szolgáltatók egymásra találásával mindkét fél jól járna: amennyiben egyre több online játék jelenik meg, akkor mind többen fognak előfizetni nagysebességű Internet-csatlakozásra is. Az igazgató a következőképp vélekedett: ˝A következő generációs konzolok számára az online funkciók kihasználása olyanná válik, mint az autókban a légkondicionáló. Szükségük lesz rá az embereknek.˝

Még több segítséget a konzoliparnak

Hirai felhívta arra is a figyelmet, hogy nemcsak az Internet-szolgáltatók segítségére van szükségük a konzolgyártóknak, hanem a televíziós készülékeket előállító vállalatokkal is szoros kapcsolatot kell kialakítaniuk. A játékgépek jövőbeni változatai ugyanis olyan nagyfelbontású, HDTV-s játékokat lesznek képesek futtatni, amikhez a mai, átlagháztartásokban található technológia nem elég. A már jelenleg is megvásárolható HDTV-k azonban még túl drágák, hogy általánossá válhassanak.

A Sony igazgatója kihasználta az alkalmat, hogy eloszlasson pár tévhitet, ami a videojátékokkal kapcsolatban kialakult. Eszerint a 2000-ben szoftveres és hardveres eladások összegzésével 10 milliárd dollár értékűre becsült piac átlagos fogyasztója 29 éves, és nem tinédzser. A filmipar nagyságával vetekedő játékfejlesztés és -kiadás minden második, hat évnél idősebb amerikait megérintett már, mondta Hirai, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy az eladott programok 85 százaléka a mindenki számára ajánlott vagy a kifejezetten tinédzserek számára fejlesztett kategóriába tartozik. A Sony-t képviselő Hirai szerint ez is azt mutatja, hogy a videojátékok egyáltalán nem erőszakosak.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek