Connect with us

technokrata

Megállíthatatlan (?) popup hirdetések

Kütyük

Megállíthatatlan (?) popup hirdetések

Úgy tűnik, egyelőre semmi sem képes maximális mértékben kiküszöbölni a felugró reklámablakokat.

A Google toolbarja, azaz a webböngészőbe beintegrálódni képes eszköztára kényelmi szolgáltatásai mellett popup-blokkolást is hordoz magában (a cikk írója is ezzel az alkalmazással védekezik a gyakran zavaró felpattanó ablakokkal szemben). A Google Toolbar januárban szinte tökéletesen működött, majd´ minden hirdetést kiszűrt, alig pár hónap múlva azonban egyre több reklám jut át a szoftver rostáján.

Nemcsak a Google problémája az internetezés popup ablakoktól való mentesítése: hasonló megoldásokkal rendelkezik az America Online, a Yahoo és még sokáig lehetne sorolni a témában érdekelt cégeket. Elméletileg a Microsoft is beáll a sorba, hiszen a Windows XP SP2-jének kiadásával az Internet Explorer is blokkolni fogja a számos internetezőt zavaró hirdetési formát (persze ez még a service pack megjelenéséig nem vehető száz százalékosra). A webböngészőt használók hozzávetőleg harminc százaléka már jelenleg is használ valamilyen védelmi eszközt a jelenség ellen – ez az arány azonban Redmond nyári szoftverfrissítésével nagyban megnőhet.

A reklámok ezen formáját alkalmazók azonban igyekeznek kijátszani a szűrőket: annak ellenére, hogy ez az egyik, az internetezők által leginkább unszimpatikusnak tartott hirdetés, egyben az egyik leghatékonyabb is. Ezt bizonyítja az is, hogy az internetes reklámozás különböző formái által alkotott piacon az elmúlt két évben triplára növelte részesedését – a Nielsen NetRatings felmérése szerint – a felugró ablakos reklámozási módszer. Ebből ráadásul nagyobb bevételt is realizálhatnak a lehetőséget felkínálók: míg egy statikus banner ezer megjelenésre levetítve 2-3 dollárjába kerül a hirdetőnek, ugyanezért popup vagy pop-under formában már körülbelül 10 dollárt kell fizetnie (az USA-ban). Ráadásul sokkal jobb az átkattintási aránya is: míg a ˝hagyományos˝ bannerekre ezer felhasználóból 3,5 kattint, addig a felpattanó ablakokra 20-50 körül alakul a kíváncsi internetezők száma.

Új technikák

A blokkoló alkalmazások az új ablakok megjelenésének letiltásával dolgoznak. Képesek érzékelni a weboldalak forrásában levő HTML parancsokat, melyek megjelenítik a hirdetést. Az újabb popup technikák már természetesen másként (például JavaScript alkalmazásával) oldják meg ezt, aminek következtében nehezebb is blokkolni a felpattanó ablakokat.

Meg kell említeni azokat a technikákat, amikor nem is új ablakban jelenik meg a hirdetés, hanem az adott weboldalon ˝úszkál˝ a reklám – letakarva például az internetező által fontosnak tartott információt. Ezeket szintén nem blokkolják az erre szakosodott alkalmazások, mert a lebegő reklámok többnyire dinamikus HTML-nyelvet használnak. Ez a programnyelv olyan beágyazott utasításokat tartalmaz, amiket a szűrőprogramok nagy része nem ismer. Ráadásul egyre több website üzemeltetője helyez például olyan kódokat a weboldalára, melyek képesek érzékelni, hogy az internetező rendelkezik-e popup blokkolóval – ha igen, akkor a reklámot a fent említett floating módszerrel jelenítik meg.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek