Connect with us

technokrata

Magára talált az online reklámpiac

Kütyük

Magára talált az online reklámpiac

Az USA-ban az internetes reklámbevételek további emelkedéséről számoltak be, egyben bíztató kilátásokat fogalmaztak meg a jövőre vonatkozóan.

A 2000. évi dotcom-világ felfutáskor elért eredményeket is meghaladta mára az internetes reklámpiac az USA-ban, közölték az iparág résztvevői. Az Emarketer kutatócég felmérései szerint az Egyesült Államokban jelentkező, online reklámokból származó bevételek idén – a tavalyihoz képest 15 százalékos bővüléssel – elérik a 8,4 milliárd dolláros csúcsot, mely már túlszárnyalja a dotcom válság előtti szép idők legjobb, 8,1 milliárd dolláros teljesítményét is.

Két nagy részre osztottan vizsgálták az internetes reklámpiacot: a ˝hagyományos˝, banneres és egyéb konvencionális hirdetésekre; valamint az alig pár éve létező webkereső-alapú hirdetésekre, melyek vezető képviselője a Google. Az előbbi nagyobb méretű (idén majdnem eléri az 5 milliárd dolláros nagyságot), ám az utóbbi sokkal dinamikusabban növekszik. A webes keresésekre alapuló hirdetésekből realizált bevételek ugyanis a tavalyi évhez képest közel kétszeresére emelkednek idén az Amerikai Egyesült Államokban, előzetes prognózisok szerint körülbelül 2,3 milliárd dolláros bevételt generálva az érdekelteknek.

Mindezek ellenére még továbbra is csak kis kicsiny szeletét birtokolják a teljes hirdetési piacnak a webes reklámok. Az Emarketer szerint az USA idei reklámköltségvetése 264 milliárd dollár lesz, aminek mintegy 3 százalékát teszik ki az online érdekeltségek.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek