Connect with us

technokrata

Intenzív növekedési szakaszban a magyar Internet-piac

Kütyük

Intenzív növekedési szakaszban a magyar Internet-piac

Az új internetes tartalmak megjelenését a szélessávú internetezés terén az elmúlt években végbement növekedés, és ezzel párhuzamosan az internetezési szokások változása tette szükségszerűvé.

Az Internet mára közművé vált, amely helyet ad a tudás-, információ- és árucsere különböző formáinak, illetve kényelmi és hatékonyságot növelő innovatív szolgáltatásokat kínál használóinak. A Magyarországi szélessávú Internet-hozzáférések növekedése robbanásszerű: Magyarországon 2003-ban 235%-kal (75 ezerről közel 176 ezerre) nőtt azoknak a vállalati és egyéni felhasználóknak az aránya, amelyek szélessávú összeköttetéssel kapcsolódtak az Internetre. Ugyanez az arány az EU-ban tavaly 80% körül alakult (17 millióról közel 23 millióra nőtt azonos időszak alatt), amely csupán egyharmada a hazai fejlődési ütemnek.

A 2004 januárját megelőző hat hónapban naponta 30.700 új szélessávú hozzáférést létesítettek az EU 15 tagállamában, és a tagállamok átlagát tekintve a szélessávú penetráció a 2003. júliusi 4,6%-ról 6,1%-ra emelkedett 6 hónap alatt. Ugyanebben az időszakban Magyarországon naponta átlagosan 360 új előfizetést vásároltak, és mára az intenzív fejlődésnek köszönhetően a szélessávú Internet-penetráció a lakosság arányában meghaladja a 2%-ot. Ugyanez az arány a magyar háztartások szélessávú Internet-penetrációjának tekintetében közel 7%. Az összes Internet-előfizetést tekintve a szélessávú elérések aránya hazánkban még kedvezőbb, napjainkra elérte a 40%-ot. Ugyanez az arány az Axelero előfizetői körében még magasabb, több mint 42%.

A szélessávú Internet terjedésének megfelelően megváltoznak az internetezési szokások is: ugyanannyi idő alatt a webezők több oldalt néznek meg. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy míg 3 évvel ezelőtt egy alkalommal átlagosan 2,5 oldalra látogattak el Magyarországon, addig napjainkban ez 11-12 oldalra emelkedett. Emellett növekszik a Világhálón töltött idő is, amely 3 év alatt ötszörösére nőtt.

Online hirdetés, elektronikus kereskedelem

Fontos növekedés történt az Internet, mint hirdetési médium vonatkozásában is, hiszen míg a teljes hirdetési szektor az utóbbi évben 10% körüli növekedést ért el egy év alatt, 2004. első negyedévében az Interneten 50%-kal többen hirdettek, mint 2003 azonos időszakában. Ennek ellenére a kimutatások azt állítják, hogy a teljes hirdetési tortából az online hirdetési piac csak mintegy 2%-kal részesedik. Pedig az ITTK-Tárki World Internet Projekt kutatása szerint a magyar lakosság 25%-a szokott internetezni, a legalább havi rendszerességgel internetezők aránya 22%, és a legmagasabb jövedelmű háztartások 29%-a van jelen a Világhálón. Az átlagos magyar internetező jóval kevesebbet néz televíziót, mint a magyar átlag (15 órát szemben a 24 órával), és bizonyos hirdetői szektorok – például az autó és bankszektor – esetén a célcsoportok online penetrációja többszöröse az átlagosnak. Az Axelero Internet meggyőződése az, hogy az Internet az egyetlen médium, amellyel a legértékesebb fogyasztói szegmensek napközben elérhetők.

Az Internet intenzív növekedése az e-kereskedelem vonatkozásában is megfigyelhető. Míg az amerikai gazdaság kiskereskedelmi bevételei 3-5%-os évi növekedést mutatnak, addig az e-kereskedelemből származó bevételek évről évre 26%-kal bővülnek. Magyarországon a legalább heti vagy havi rendszerességgel online vásárlók aránya a 2002-es 2%-ról 2003-ra 11%-ra nőtt az Internet-használók között. Az Axelero Marketline becslése szerint az online beszerzési aukciós piac értéke 2004-ben – közel 50%-os bővüléssel – elérheti a 100 milliárd forintot.

A technológia mára lehetővé tette, hogy az Internet média-disztribúciós csatornaként is működjön. A szélessávú hozzáférések terjedése átalakította az online médiafogyasztás napszaki ciklikusságát, lazította időbeli korlátait és bővítette a kínálható tartalmak körét is. Ma 1,7 millió ember fogyaszt magyar nyelvű online tartalmakat, több mint felük minden egyes napon. Ez a szám 30%-kal magasabb, mint egy évvel ezelőtt. A használat intenzitása több mint 40%-kal nőtt.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek