Connect with us

Hirdetés

technokrata

Legális dalletöltés üdítőitalos palackkal – alacsony érdeklődés

Kütyük

Legális dalletöltés üdítőitalos palackkal – alacsony érdeklődés

Az Apple és a Pepsi által tető alá hozott megállapodás a fizetős zeneszolgáltatást hivatott szponzorálni, ingyenes letöltést kínálva, de a promóció nem hozta meg a várt sikert.

Még tavaly novemberben írtunk az Apple és a Pepsi között létrejött megállapodásról, melynek révén körülbelül 100 millió dal letöltésére nyílt lehetősége az USA-beli üdítőitalt vásárlók számára február elejétől. A Pepsi speciálisan megjelölt üvegekben (sárga kupakos palackokban) nyújtotta az akciót vásárlóinak, két hónapon át – három üvegből pedig egy olyan kódot tartalmazott, mellyel ingyenesen le lehet tölteni egy dalt az Internetről (az Apple zeneáruházából).

Hiába a nagy promóció, az illegális zeneletöltőkkel szembeni kemény fellépés – már lassan a csapból is a fizetős zeneáruházak reklámja folyik, ennek ellenére a Pepsi kampány mégsem mondható átütően sikeresnek. Hiába a kedvelt üdítőital kupakjában elrejtett százmillió kód, ennek csak egy igen kis részét vették igénybe a szomjukat az amerikai üdítőitallal oltani vágyók. Pedig két hónapja még az is kiderült, hogy a legális dalletöltéshez anélkül is hozzá lehet jutni, hogy meg kellene vásárolni az üdítőitalos palackot. A kupak aljára nyomtatott kódot ugyanis szabad szemmel is ki lehetett silabizálni, így gyakran még meg sem kell venni a terméket: a 10 számjegyből álló kód többnyire leolvasható a palack kinyitásának mellőzésével is.

Mindezek ellenére a százmillió dalletöltésből ˝csak˝ 5 millió realizálódott, legalábbis az Apple a múlt héten ennyiről számolt be. Steve Jobs cége az eddigi legnagyobb ilyen jellegű kezdeményezésnek titulálta a két cég között létrejött megállapodást, azonban azt az Apple-nél is elismerték, hogy több letöltött dalra számítottak. Jate Cotton, a cég vállalati kommunikációs vezérigazgatója elmondta, hogy a pénteken lezárult akciót megelőzően jóval több ˝ingyenes˝ letöltéssel számoltak. Azért ez a mennyiség is dobott valamelyest az Apple iTunes zeneboltjának forgalmán: a múlt hónapig több mint 70 millió digitális zeneszámot adtak el a szolgáltatás keretei között.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés