Connect with us

technokrata

Mars-képek az Interneten: látogatottság-rekord a NASA-nal

Kütyük

Mars-képek az Interneten: látogatottság-rekord a NASA-nal

Legalábbis ami a számokat illeti. A NASA szerint ugyanis már több mint 6,5 milliárd ember volt kíváncsi az Interneten a Mars expedíció eredményeire.

Minden idők legnagyobb látogatottságát köszönheti a National Aeronautics and Space Administration, azaz a NASA a Naprendszerben hozzánk legközelebb eső bolygóra indított felderítő kutatásának. Amint azt az amerikai űrhivatal bejelentette, az elmúlt másfél hónap alatt marsi tájat ábrázoló képeket és videókat tartalmazó weboldalon több kattintást regisztráltak, mint amennyien valójában élünk a Földön. A NASA szerint ezen (január 4. és február 19. közötti) időszak alatt 6,53 milliárdszor kattintottak website-jára, ami értelemszerűen azt jelenti, hogy az érdeklődők közül sokan többször is visszalátogattak az oldalra.

A látogatottsági rekord nyitányát a Spirit nevű kutatóegység landolása jelentette: a több hónapig tartó utazás után ugyanis ekkorra érte el az első marsjáró azt az ideális pozíciót, ahonnan leereszkedhetett a bolygóra. A víz illetve az élet nyomait kutató Spirit aztán folyamatosan izgalomban tartotta az ilyen témák után érdeklődő látogatókat: az első, fekete-fehér képek után színes panomárafotókkal is megörvendeztette az emberiséget. A leszálláskor a nagyobb becsapódás elkerülése végett alkalmazott védőpárna azonban olyan szerencsétlenül eresztett le, hogy napokig gátolta a Spirit ˝talajfogását˝; ezzel pedig tovább fokozta az internetezők érdeklődését.

Legtöbben akkor kattantak rá a NASA weblapjára, amikor a Spirit illetve amikor az Opportunity leszállt. Az első esemény bekövetkeztekor 24 óra alatt több mint 225 millió találatot regisztráltak az amerikai űrkutatási hivatalnál – az Opportunity landolásakor pedig még többet, ámbár a NASA nem közölte a pontos adatot. Talán picit pontosabb képet ad az, hogy a Nielsen/Netratings 1,9 millió egyedi felhasználót regisztrált a korábbi, s 2,6 milliót a második esemény időpontjának közvetlen közelében.

Habár a siker kattintásos látogatottsággal való mérése a dotcom válságot követően kiment a divatból, a NASA úgy vélekedik, hogy ez mindenképpen fontos mérföldkő. ˝Legjobb tudomásunk szerint ez volt az Internet történetének legnagyobb kormányzati eseménye.˝ – mondta Glenn Mahone, a NASA egyik szóvivője. Mahone elmondása szerint az adóhivatali rohamot és a hurrikán-előrejelző intézet legvadabb látogatottsági hullámait is felülmúlták a Mars-küldetéssel. Ráadásul még koránt sincs vége a küldetésnek, a bolygó még további titkokat rejt.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek