Connect with us

technokrata

Samsung vezeték nélküli információs rendszerek a 2004-es athéni olimpiai játékokon

Kütyük

Samsung vezeték nélküli információs rendszerek a 2004-es athéni olimpiai játékokon

A WOW – a Wireless Olympic Works rövidítése – a Samsung kezdeményezése, melynek célja a digitális információs technológiák lehetőségeinek felhasználása a 2004-es athéni olimpiai játékokon.

A Samsung szerint a mobiltelefonokra és intelligens (PDA) telefonokra alapuló vezeték nélküli technológiák olyan egyedülálló és innovatív információs eszközzé fejlődtek, mely nagy segítséget jelent az ATHOC (ATHENS 2004 Organising Committee for the Olympic Games – Athéni Olimpia Szervezőbizottsága) képviselői és szervezői számára az olimpiai játékok hatékony és zökkenőmentes lebonyolításához. A WOW segítségével az olimpiával kapcsolatos információkat az illetékesek vezeték nélküli eszközökön is megkaphatják, miközben azok jelenleg csak vezetékes környezetben érhetők el. A Schlumberger olimpiai partnerrel és a Cosmote nemzeti támogatóval együttműködve az ATHOC pártfogásában a Samsung elkészítette a legigényesebb és legmegbízhatóbb vezeték nélküli sportinformációs rendszert.

A vezeték nélküli jövő
A korábbi olimpiai játékokon az egyes sporteseményekkel, eredményekkel, sportolókkal és szállással kapcsolatos információ csak az információforrással közvetlen kapcsolatban álló személyek számára volt elérhető. 1960 előtt ez e tevékenység rengeteg papírt és elképesztő mennyiségű, kis hatékonyságú kézi munkát igényelt; a modern korban a hatalmas adatbázishoz csatlakozó számítógépek és a szélesebb körű Internetes megoldás sem tudta teljesen megoldani az eseménnyel kapcsolatos, a versenyzők tízezrei, nézők százezrei, valamint rengeteg szervező és tisztviselő részvétele kapcsán felmerülő problémákat. A WOW az első rendszer, mely e problémák megoldását célozza. Az új vezeték nélküli technológiák megjelenésével lehetővé válik a kulcsfontosságú információk továbbítása azok felé, akiknek szükségük van rá, függetlenül helytől és időtől.

A WOW célja, hogy biztosítsa a tisztviselők, VIP vendégek és ATHOC személyzet számára az információk elérhetőségét, így hatékonyabbá és rugalmasabbá tegye a 2004-es athéni olimpiai játékok lebonyolítását, mint eddig bármikor. A nemzetközi olimpiai bizottsággal, az ATHOC bizottsággal és néhány fontos technológiai partnerrel együttműködve a Samsung magas szintű digitális kommunikációs szakértelmét és legfejlettebb mobil eszközeit használta fel a rendszer kiépítése során. Az eredmény az első széles körű, teljes mértékben működő vezeték nélküli információs rendszer a 2004-es athéni olimpiai játékokhoz.

WOW – szabványokra építve
A modern mobil eszközök – például a mobiltelefonok és intelligens (PDA) telefonok – nagyon hatékony és rugalmas eszközök. A számítógépes kiegészítőkhöz hasonlóan ezek az eszközök is szinte minden esetben lehetővé teszik a nyilvános WAP és weboldalak információinak elolvasását, e-mail küldését, szöveges formátumú üzenetek fogadását és természetesen telefonhívások lebonyolítását. Ez a hatékonyság és rugalmasság ideális eszközzé teszi őket az olimpiákhoz hasonló eseményeken dolgozók számára, akik szétszórtan, távoli helyeken és a központi információforrástól messze végzik munkájukat. A Samsung felhasználja ezt a hatékonyságot, és e gyorsan változó környezetben fogja munkára, így a játékokat szervező emberek számára a találkozóhelyektől az események eredményéig és az ügyfélszolgáltatásokig mindenről információt biztosít.

Mivel a rendszer meglévő, tesztelt technológiákon és szabványokon, többek között kliens/szerver, Java, WAP, SMS és GPRS rendszereken alapul, a WOW olyan szilárd és megbízható rendszert alkot, mely a kötött vonalas megoldással, például az Internetes számítógéppel azonos biztonságot és robusztus felépítést biztosít. Ez a rendszer nem helyettesíti a játékok gerincét alkotó menedzsment rendszert, hanem a meglévő rendszerekbe szorosan beépülve felhasználja azt az információt, mely korábban a vezetékes infrastruktúrához kötődött, így bárhová eljuttathatóvá teszi az adatokat. Különösen fontos, hogy a WOW vezeték nélküli technológiája költséghatékony és költségvetésbarát működtetést tesz lehetővé, és a játékok vezetői számára a személyzet és erőforrások hatékonyabb felhasználását biztosítja a jövőbeli olimpiákon is.

Mire képes a WOW?
A WOW célja annak a hatalmas mennyiségű információnak és szolgáltatáskínálatnak a kezelése, mely napi rutinná vált az olimpiai játékokat szervező és a nézőket támogató emberek számára. Néhány példa:
-Hozzáférés a futó események pontozási információihoz
-Események eredményének közlése és éremtáblázatok frissítése
-Legközelebbi létesítmények – például toalettek, szállodák, éttermek – megkeresése hely alapján
-Térképek megjelenítése
-Az ATHOC vezetők részéről csoportos üzenetküldés a kihelyezett személyzetnek az olimpiai játékok hatékony lebonyolítása érdekében

A WOW rendszerrel ezek mellett a dolgok mellett rengeteg más feladat is elvégezhető a helyi személyzet mobil eszközeiről, PC vagy más terminál használata nélkül. A WOW rendszer négy fő komponensből áll:
-Mobile INFO2004. A Mobile INFO2004 – röviden m-INFO2004 – egy vezeték nélküli információs portál, mely mobiltelefonról érhető el. A Samsung legújabb telefonjaival az m-INFO2004 felhasználói a játékokkal kapcsolatos híreket, időbeosztást, az egyes események eredményeit és rengeteg más információt érhetnek el, a Samsung mobiltelefon néhány gombjának megnyomásával. Az információ intelligens telefonokon és mobiltelefonok keresztül érhető el. A Samsung az ATHOC képviselőit, személyzetét és VIP vendégeit különböző telefonokkal látja el, melyek leginkább megfelelnek az egyéni igényeknek és különböző feladatoknak.
-Information on Demand. Az IOD néven ismert komponens automatikus figyelmeztetéseket, az események eredményét, és a kiválasztott ország éremszerzési jelentéseit közvetíti közvetlenül a telefonra. A felhasználók az m-INFO2004 modul Preferences képernyőjén kiválaszthatják azokat az eseményeket és információkat, melyekről folyamatosan értesülni szeretnének. Ha a kiválasztott esemény eredménye ismertté válik, akkor azt a rendszer automatikusan elküldi a telefonra szöveges üzenetként.
-Olympic Community Messaging. A röviden OCM-nek hívott üzenetkezelő szolgáltatás segíti a tisztviselők és résztvevők folyamatos tájékozódását a játékokkal kapcsolatos fontos ügyekben, és megkönnyíti az elmaradt események és időrend-módosítások menedzselését is. Az OCM maga is három komponensből áll: az Official Announcement Notification (hivatalos bejelentés-értesítő) szolgáltatás a fontos bejelentéseket juttatja el a játékok tisztviselőinek; az Emergency Alert Messaging (vészhelyzet-riadók üzenőrendszere) szolgáltatás baleset és tűz esetén információt küld a megfelelő sürgősségi szolgáltatást végző szervezetnek; az Olympic Staff Schedule Alerting (Olimpiai személyzet értesítőrendszere) szolgáltatás pedig a személyzetet értesíti az időrend és események változásairól, és személyük vagy helyük alapján automatikusan figyelmezteti a személyzetet a változásokról.
-Mobile Content. A Samsung szórakoztató tartalom széles skáláját fejlesztette ki a WOW felhasználóinak, többek között olimpiai dalokat, csengőhangokat és különleges játékokat.

Az összes WOW szolgáltatást a biztonság szem előtt tartásával tervezték, és csak a feljogosított személyek számára hozzáférhetők. Csak az Olimpiai játékok szervezői számára készült készülékekről érhető el a WOW rendszer, és csak a hitelesített telefonszámon. Az eszköz elveszése vagy ellopása esetén a rendszer teljesen letiltja a telefon használatát, és hitelesítetlenné változtatja a készüléket.

A WOW új alapokra helyezi a nemzetközi sportesemények szervezési és menedzselési alapjait. Ez a felhasználók számára egyszerűen megérthető és működtethető rendszer az első, melyet kifejezetten az olimpiák és a támogató személyzet igényeinek megfelelően terveztek a legújabb vezeték nélküli szabványok használatával. Ennek megfelelően ez a rendszer a Samsung egyik legfontosabb hozzájárulása a sportvilághoz. A Samsung és a WOW új szintre emeli a hatékonyságot és szervezést, mely az első valóban vezeték nélküli Olimpiát az eddigi legsikeresebbé teszi. A Samsung büszkén jelenti be, hogy mindez Athénban válik valóra, a modern Olimpiai játékok szülőhelyén.

A 2004-es olimpiai család egy továbbfejlesztett Samsung telefon (egy intelligens telefon) előnyeit évezheti, mely Multimedia Messaging Service (MMS) és e-mail szolgáltatásokat is kínál. Ezeket a technológiákat, melyeket az ATHOC titkosítás és hitelesítő technológiák alkalmazása mellett a belső információcserére használ fel.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek