Connect with us

technokrata

Felívelő ágban az internetes reklámpiac

Kütyük

Felívelő ágban az internetes reklámpiac

Tovább emelkedő bevételek az online szektorból.

Becslések szerint a harmadik negyedévben körülbelül 1,75 milliárd dollárra emelkedik az internetes reklámpiac értéke, állítja a PricewaterhouseCoopers (PwC) jelentése. A cég folyamatosan monitorozza az online reklámozás helyzetét, mérései szerint idén egyre jobban alakul a szektor bevétele.

Egy évvel ezelőtt a harmadik negyedévben még csak 1,45 milliárd dollár értékben költötték a hirdetők pénzüket internetes reklámhirdetésekre, áll a jelentésben. 2003-ban ez közel 20 százalékkal emelkedett, s körülbelül 5 százalékkal a második negyedévben realizált bevételekhez képest. Az Interactive Advertising Bureau által szponzorált felmérés egyben rávilágított arra is, hogy az elmúlt két évben ez a negyed sikerült a legjobban, már ami a hirdetési piac dollárban kifejezett nagyságát illeti.

Az idei évre (tehát az első három negyedév eredményeinek összegzésével) eddig 5,04 milliárd dollárt jeleztek, ami a korábbi év hasonló időszakához képest 13 százalékos növekedés. Az egész éves bevétel egyébként 2000-ben érte el a csúcsot (8 milliárd dollár), 2001-ben 7,1 milliárd dollárra esett vissza, majd 2002-ben már ˝csak˝ 6 milliárd dollár bevétel jelentkezett az online hirdetés területén az USA-ban.

A dotcom válságból való kilábaláshoz nagyban hozzájárult az online keresőmotorokkal kapcsolatban megjelent új hirdetési stratégiák: a targetált reklámokat vagy a találatok közé beillesztett szponzorált linkeket a Google és a Yahoo egyaránt a magáévá tette. Az ez utóbbiból származó bevételek a második negyedévben 31 százalékkal emelkedtek, s úgy tűnik, hogy ez a trend tovább folytatódik.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek