Connect with us

technokrata

Kóla és hamburger = ingyen letölthető dalok

Kütyük

Kóla és hamburger = ingyen letölthető dalok

Az Apple valamint a McDonald´s és a Pepsi között megállapodás van születőben, így egy hamburger vagy egy kóla vásárlása esetén a felhasználók számára legális lehetőség nyílik a dalok ingyenes letöltésére.

Egymilliárd dal letöltésére számít a gyorsétteremlánc az Egyesült Államokban annak a megállapodásnak köszönhetően, mely a két cég: a McDonald´s és az Apple között van kialakulóban, adta hírül a New York Post. Az egyelőre nem tisztázott, hogy mindezt az éttermek hogyan teszik elérhetővé vendégeik számára, de ha minden jól alakul, akkor hamarosan hivatalosan is bejelentik az egyezséget (és ennek részleteiből bizonyára ki fog derülni).

Az Apple a két megállapodás által könnyen minden idők legsikeresebb zeneletöltő áruházává válhat. A Pepsivel kötött megállapodása révén körülbelül 100 millió dal letöltésére nyílik lehetőség az üdítőitalt vásárlók számára, a jövő év elejétől. A Pepsi ugyanis azt tervezi, hogy speciálisan megjelölt üvegekben kínálja majd a lehetőséget vásárlóinak február 1-től, két hónapon át – három üvegből pedig egy olyan kódot fog tartalmazni, mellyel ingyenesen le lehet tölteni egy dalt az Internetről (az Apple-től). A McDonald´s hasonló akciójában egy nagyságrenddel több letöltésre számítanak: a gyorsétteremlánc szerint 1 milliárd zeneszám kiárusítása sem kizárt (ámbár nem valószínű, hogy mindenki felhasználná a lehetőséget a vásárlók közül).

A Nielsen Soundscan szerint az Apple körülbelül a legális zeneletöltő-piac 80 százalékát tudhatja magáénak; a múlt héten például másfélmillió dalt értékesítettek (összehasonlításul: a Napster az újraindulását követő első héten megközelítőleg 300 ezer zeneszámot adott el). Összesen eddig már majdnem 20 millió dalt töltöttek le az internetezők az Apple iTunes Music Store-jából; s ezen az értéken várhatóan drasztikusan javítanak majd a fenti megállapodások.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek