Connect with us

technokrata

Egyre többet fizetünk az internetes tartalmakért

Kütyük

Egyre többet fizetünk az internetes tartalmakért

Egy, az USA-ban készített felmérés szerint a Világhálót böngészők között folyamatosan nő a fizetési hajlandóság az online tartalmakért.

2003 első felében az eggyel korábbi év hasonló időszakához képest majdnem negyedével bővült az internetes szolgáltatások generálta bevétel. Az Online Publishers Association jelentése szerint az idei év első felében 748 millió dollárt jelentett már ez a piac (ez 23 százalékos növekedést jelent). Az első negyedév kicsivel jobb teljesítményt hozott, mint a második: 2003 első három hónapjában 368 millió dollár bevétel származott ebből a szegmensből, ami a korábbi hasonló időszak eredményéhez (294 millió dollár) képest 25 százalékos bővülés.

Az összes bevétel 65 százaléka három kategóriában jelentkezett: az ismerkedési szolgáltatások területe, a fizetős üzleti és befektetési lehetőségek és a szórakoztatás területén koncentrálódott a befolyt összeg kétharmada. Ezek közül pedig leginkább az első csoport, a párkereséssel kapcsolatos szolgáltatások remekeltek: a tavalyi év első feléhez képest idén, az első hat hónapban 76 százalékkal bővült az ebből a szegmensből származó bevétel.

˝Ez is azt jelzi, hogy az Internet ´öregedésével´ egyre több ember számára válik elfogadhatóvá a fizetős tartalmak használata.˝ – mondta Michael Zimbalist, az OPA vezérigazgatója – ˝A felmérés bebizonyította, hogy mind több ember tölti az idejét online, és közülük egyre többen nyitottak a fizetős szolgáltatások iránt.˝ A szakértő egyben megbecsülte a piac idei növekedésének ütemét is: Zimbalist 20 százalékosra tette a 2003-as évben bekövetkező piacgyarapodást.

A tanulmány egyben rámutat arra is, hogy azon internetezők száma, akik hajlandóak voltak fizetni, 2003 második negyedévében majdnem 11 százalékkal nőtt. Ez pedig azt jelenti, hogy egyre többen vannak azok, akiknek már teljesen hétköznapi dolog a Világháló használata, így az is elfogadott dologgá válik, hogy bizonyos online szolgáltatásokért fizetni kell. Igaz, elsősorban a tehetősebb emberek közül kerülnek ki a fizetős ügyfelek; akik azonban az átlagnál fiatalabbak és több időt töltenek az Interneten, mint a ˝hétköznapi˝ webező.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek