Connect with us

technokrata

Yahoo – jól fizet a szponzorált keresés

Kütyük

Yahoo – jól fizet a szponzorált keresés

Az amerikai internetes portál, a Yahoo arról számolt be, hogy keresőszolgáltatásának szponzorációja jelentős bevételnövekedést hozott.

Mit is jelent a szponzorált keresés fogalma? Az internetes keresők (bizonyos szempontok alapján) rangsorolják a találatokat, s a legfontosabbakat az élre rakják. Ennek köszönhetően ezt a linket fogják a legtöbben kattintani. Az ebben rejlő üzleti lehetőséget felismerve több, webes kereséssel foglalkozó cég bevezette az úgynevezett szponzorált keresést, mely a találatokat kiegészíti azon vállalatok URL-jeivel, melyek fizettek azért, hogy a lista élére kerüljenek.

Mára már több milliárd dolláros piaccá nőtte ki magát a szolgáltatás. A jelenleg is 2 milliárd dollárt hozó ˝aranytojást tojó tyúk˝ 2006-ra több mint megduplázódik: Sue Decker, a Yahoo egyik vezetője egy San Francisco-i konferencián kifejtette előrejelzését: szerinte 2006-ra ez a piac 5 milliárd dollár nagyságúra fog meghízni.

Az amerikai portál üzemeltetői, fejlesztői rájöttek arra, hogy az internetezők sokkal szívesebben fizetnek úgy, ha az alapszolgáltatás ingyenesen elérhető. Az e-mail, az internetes keresés mind díjazás nélkül használható, ám a prémiumszolgáltatások (például a megnövelt tárterület vagy a spamszűrés) fizetőssé tételével nem csökken a felhasználói tábor, viszont a bevételek nagyban növekedhetnek. Hasonló tendenciákat figyelhetünk meg itthon is, például a Freemail esetében.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek