Connect with us

Hirdetés

technokrata

Amerikai internetes kereskedők árui Magyarországon

Kütyük

Amerikai internetes kereskedők árui Magyarországon

Néha meglepő árkülönbségek tapasztalhatók bizonyos termékek esetében az Egyesült Államokban és Európában.

Csak egy a sok példa közül: egy Panasonic SVSD50 MP3-lejátszó nálunk 52 ezer forintba kerül, addig ugyanez a tengerentúlon már 128,5 dollár, azaz szállítással együtt is csak körülbelül 30.000 forint. Számos termék pedig egyáltalán nem is kapható Kelet-Európában, melyeket a nálunk élő külföldiek hosszan tudnának sorolni. Itt említeni lehet speciális szakkönyveket, ritka CD-ket, informatikai eszközöket vagy amerikai autókhoz és gépekhez való alkatrészeket.

Hasonló nehézségekbe ütközhet a magyar vásárló, ha a nagy aukciós oldalakon szeretne licitálni (például eBay.com-on), ahol a legtöbb tételt csak amerikai szállítással kínálják. És a legtöbb nagy tengerentúli kereskedő a termékeinek jó részére nem is vállal kelet-európai szállítást. A gazdasági mechanizmusok törvényszerűségei szerint, ha valamire van kereslet, azt előbb-utóbbi kínálat követi – de ez egyelőre kevéssé érezhető a nemzetközi internetes kereskedelemben.

Az árkülönbségeknek és az online kereskedelem földrajzi korlátozásának több oka is van. Az egyik a nagyobb vállalatok piaci árstratégiája. Amíg bizonyos piacokon egy-egy termék hiánypótlónak számít, magasabb árat lehet elkérni érte, mint egy fejlettebb gazdaságú országban, ahol már komoly verseny van a piacon. Így fordulhatott elő, hogy a tőlünk keletre hosszú ideig drágábbak voltak a mobiltelefonok, mint nálunk, miközben tőlünk nyugatra már feleannyiért is kínálták az új készülékeket.

De a regionális gazdaságpolitika is jelentős szereppel bír. Ahogy minden ország védeni igyekszik saját gazdaságát, ez eltérő vám és egyéb pótlékszabályozáshoz, ezáltal jelentős árkülönbséghez vezethet. Az EU-val kötött és már régóta élő gazdasági szabályozás ezeket az árkülönbségek nagy részét lebontotta, de az USA-val szemben változatlanul hagyta.

A fentiek mellett a garanciális ellátás is korlátozóan hat a kereskedelemre: egyes termékek (műszaki cikkek, cipők stb.) csak úgy hozhatók forgalomba, ha arra a forgalmazó garanciát vállal. Ehhez pedig telephely, logisztikai központ és ügyfélszolgálat kell, melyek kiépítése jelentős költségekkel jár. S melynek megtérülése egyelőre korántsem biztos egy amerikai kereskedő számára. Ráadásul a befektetők nem tolonganak mostanában, hogy internetes cégekbe fektessék pénzüket – még az Egyesült Államokban sem.

Hosszú távon az uniós gazdasági integráció és a szabadkereskedelmi megállapodások árkiegyenlítő hatása erősebben érvényesülhet, de az USÁ-val való internetes kereskedelem még gyerekcipőben jár. Egyelőre egy hazai, de amerikai raktárhelyiséget is fenntartó internetes cég tud segítséget nyújtani a tengeren túli vásárlásokban: az InternetVilag.hu saját nebraskai telephelyéről haza tudja szállítani az amerikai kereskedőtől vásárolt árut – amit a legtöbb amerikai oldal nem vállal, ha közvetlenül teszünk megrendelést.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés