Connect with us

Hirdetés

technokrata

Online értékesítési piac, középtávon

Kütyük

Online értékesítési piac, középtávon

Az Internet segítségével eladott termékek közül a sportáruk, az élelmiszerek és az italok értékesítése nő a leginkább.

2008-ig átlagosan évi 19 százalékkal bővül az online kiskereskedelem az Egyesült Államokban – vélekedik a Forrester Research. Ez – a kutatócég szerint – a következő öt év alatt 229,9 milliárd dollárt fog jelenteni. Az ütem azonban nem ennyire egyenletes, a növekedés mértéke folyamatosan csökken: míg az idei év végére az online kiskereskedelem forgalma tavalyhoz képest 26 százalékkal bővül (és ezzel eléri a 95,7 milliárd dollárt), addig a 2002-es év növekménye az azt megelőző évhez képest 48 százalékos volt.

˝A növekedés lassulása nem a felhasználók érdeklődésének csökkenésével magyarázható, hanem az ipar természetes lassulásával – ez a növekedés hosszútávon ugyanis nem tartható fent.˝ – mondta Carrie Johnson, a Forrester egyik elemzője.

A kutatócég jóslata szerint az idei év 3,7 milliárdos élelmiszer- és italértékesítése 2008-ra már 17,4 milliárd dolláros piacot fog jelenteni. Hasonlóan dinamikusan növekszik majd a sportszerek, -eszközök eladása is: ez 2003-ban 1,7 milliárd dollárt tesz ki, de öt év múlva már több mint 6 milliárd dollár lesz. Ennek egyik okát abban látja Johnson, hogy a sportszereket könnyen kinövi az ember – képletesen és szó szerint is. Szerinte ami eddig a garázsból való kiárusítást jelentette, az a jövőben egyre inkább az online értékesítési helyeken (például eBay) való eladás lesz.

Ezzel a trenddel együtt jár, hogy az online eladások részesedése növekedni fog a teljes kiskereskedelmen belül. Míg 2002-ben az internetes eladások a teljes értékesítés 3,6 százalékát tették ki az USA-ban, ez idén 4,5 százalék lesz – 2008-ra pedig körülbelül 10 százalék. Az online vásárlók bővülését nagyban segíti az új termékkategóriák megjelenése, illetve a felhasználóbarát kereskedelmi website-ok megnyitása – vélekedett Johnson.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés