Connect with us

technokrata

Online értékesítési piac, középtávon

Kütyük

Online értékesítési piac, középtávon

Az Internet segítségével eladott termékek közül a sportáruk, az élelmiszerek és az italok értékesítése nő a leginkább.

2008-ig átlagosan évi 19 százalékkal bővül az online kiskereskedelem az Egyesült Államokban – vélekedik a Forrester Research. Ez – a kutatócég szerint – a következő öt év alatt 229,9 milliárd dollárt fog jelenteni. Az ütem azonban nem ennyire egyenletes, a növekedés mértéke folyamatosan csökken: míg az idei év végére az online kiskereskedelem forgalma tavalyhoz képest 26 százalékkal bővül (és ezzel eléri a 95,7 milliárd dollárt), addig a 2002-es év növekménye az azt megelőző évhez képest 48 százalékos volt.

˝A növekedés lassulása nem a felhasználók érdeklődésének csökkenésével magyarázható, hanem az ipar természetes lassulásával – ez a növekedés hosszútávon ugyanis nem tartható fent.˝ – mondta Carrie Johnson, a Forrester egyik elemzője.

A kutatócég jóslata szerint az idei év 3,7 milliárdos élelmiszer- és italértékesítése 2008-ra már 17,4 milliárd dolláros piacot fog jelenteni. Hasonlóan dinamikusan növekszik majd a sportszerek, -eszközök eladása is: ez 2003-ban 1,7 milliárd dollárt tesz ki, de öt év múlva már több mint 6 milliárd dollár lesz. Ennek egyik okát abban látja Johnson, hogy a sportszereket könnyen kinövi az ember – képletesen és szó szerint is. Szerinte ami eddig a garázsból való kiárusítást jelentette, az a jövőben egyre inkább az online értékesítési helyeken (például eBay) való eladás lesz.

Ezzel a trenddel együtt jár, hogy az online eladások részesedése növekedni fog a teljes kiskereskedelmen belül. Míg 2002-ben az internetes eladások a teljes értékesítés 3,6 százalékát tették ki az USA-ban, ez idén 4,5 százalék lesz – 2008-ra pedig körülbelül 10 százalék. Az online vásárlók bővülését nagyban segíti az új termékkategóriák megjelenése, illetve a felhasználóbarát kereskedelmi website-ok megnyitása – vélekedett Johnson.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek