Connect with us

technokrata

Nokia: MMS-használati kutatási eredmények

Kütyük

Nokia: MMS-használati kutatási eredmények

A Nokia ma bemutatta legfrissebb felmérését, amely a Nagy Britanniában, Japánban, az Egyesült Államokban, Németországban, Szingapúrban és Finnországban már beindított vagy tervezett multimédiás üzenetküldési szolgáltatáson (MMS) alapuló mobilszolgáltatások elfogadottságát vizsgálta.

A HPI Research Grouppal közösen elvégzett kutatás szerint a válaszadók többsége kíváncsi az MMS-re, amely jó úton halad az SMS hatalmas sikerének megismétlése felé.

A nagy britanniai válaszadók túlnyomó többsége (háromnegyedük) izgalmasnak találja az MMS-t. A szigetországi és a felmérésben szereplő további országokban élő válaszadók pozitív várakozása tükörképét nyújtja a multimédia-használat Japánban megfigyelhető konkrét tendenciáinak, ahol ezen szolgáltatások a nagy britanniaiaknál és a másik négy országénál jóval fejlettebbek.

A nagy britanniai kutatás legfontosabb eredményét az a felismerés jelenti, hogy a letölthető, képalapú szolgáltatásokban rejlő lehetőségek túlszárnyalják az előzetes várakozásokat. A szigetországi válaszadók nagy érdeklődést mutattak az olyan letölthető szolgáltatások iránt, mint az utazási információk, hírek, játékok és kijelzővédők. A felmérés szerint ezen MMS-alapú szolgáltatások elhódíthatják a hagyományos médiától, így a televíziótól, az Internettől és egyéb információforrásoktól az egyes speciális szolgáltatásokra például friss hírekre, utazási információkra, időjárás-jelentésre szánt médiaköltést.

A japán multimédia-használati szokások jól illusztrálják, hogy a fényképezőgéppel ellátott MMS telefonok elterjedése milyen sarkalatos szerepet játszik az MMS tömegessé válásában. A japán megkérdezettek között a fényképezőgépes telefonok tulajdonosainak 90 százaléka küld multimédiás üzenetet más telefonokra, és csupán 68 százalékuk küldi e-mail címre üzenetét. Az MMS-t küldők fontosnak tartják, hogy a címzett azonnal meg tudja nézni a képet, és így azonnal megoszthatják egymással a pillanatot. A Nokia ennek tudatában jár élen az MMS-fényképező telefonok világszerte történő bevezetésében. A Nokia mára már összesen öt különböző beépített fényképezőgéppel rendelkező telefont, és több mint tizenöt MMS-képes, színes kijelzőjű telefonmodellt mutatott be.

A felmérés kiemeli, hogy a japán válaszadók általában a maiaknál gazdagabb szolgáltatástípusokat szeretnének látni. A Japánban elvégzett kutatás azt is igazolta, hogy a multimédia használata nem helyettesíti a többi mobilszolgáltatást. Sőt, a japán megkérdezettek a jelenlegi multimédiás telefonjuk megvásárlása óta még többet használták a hagyományos mobilszolgáltatásokat, és az általuk küldött multimédiás üzenetekre érkező szöveges vagy multimédiás válaszra is számítanak. Mindez arra enged következtetni, hogy a sikeres SMS modellre építő, és arra támaszkodva terjeszkedő MMS ösztönzi a szolgáltatói bevételek növekedését. A japán példa azt sugallja, hogy az MMS tömeges elterjedése maga után vonja majd a sokkal gazdagabb tartalomszolgáltatások iránti igényt, így a 3G alapú kínálat folyamatos fejlődése felé vezet.

A felmérés alátámasztja a Nokia azon meggyőződését, hogy az MMS hamarosan mind a személyes, mind a szakmai felhasználók számára igazi tömegszolgáltatássá válik.

“A fogyasztók tényleg várják az MMS-t, és ahogy azt a szolgáltatók máris tapasztalják, pont olyan nagy érdeklődést tanúsítanak az MMS iránt, és pont úgy szeretnék végre használni azt, mint az SMS-t. Nagyon érdekes látni, hogy az MMS a jó úton halad a mobilkommunikáció egész felhasználási területének kibővítése irányában, és hogy támogatja képes tartalommal rendelkező szolgáltatások új típusainak megjelenését” – mondta Pekka Pohjakallio, a Nokia Networks mobilinternet megoldások részlegének igazgatója.

“Az MMS iránti hatalmas érdeklődés nagyon jó hír az iparág számára, és biztosítja a fejlett 3G alapú szolgáltatások fejlesztéséhez szükséges fogyasztói igényt” – tette hozzá.

A kutatás célja a mobil adatszolgáltatási piac fejlődésének, és az MMS iránti végfelhasználói érdeklődésnek mélyebb megértése volt.

A felmérés különös figyelmet szentel a mobiladat-szolgáltatások használatának, a – többek között az SMS-sel és MMS-sel kapcsolatos – felhasználói véleményeknek, valamint az olyan, az SMS- és az MMS-szolgáltatások terén tapasztalható tendenciáknak, amelyek során a szolgáltatók tartalmat juttatnak el felhasználóhoz, vagy két felhasználó egymással kommunikál. A kutatás során fókuszcsoportokat és 16-45 éves, MMS készülékkel még nem rendelkező, hagyományos mobiltelefont használó fogyasztókból felépülő, nagyobb csoportokat is használtak. Japánban a kutatás során egykorú mobil multimédia felhasználókat is megkérdeztek annak kiderítésére, hogy hogyan változtatja meg a multimédiás telefonok megjelenése a mobilkommunikációs viselkedést. Az összes, különböző nemzetiségű válaszadónál kíváncsiak voltak arra, hogy a hagyományos médiumokkal összehasonlítva hogyan vélekednek az MMS-ről és az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokról, például a fotóküldésről, videó/audiofelvételekről és a mobilinternetről.

Az Egyesült Királyság négy mobilszolgáltatója közül három MMS-rendszerének szállításával, és világszerte több mint 50 Nokia Networks infrastruktúra segítségével MMS szolgáltatást létrehozó, szállító és fejlesztő szolgáltató kiszolgálásával a Nokia a vezeték nélküli iparág egyik legjelentősebb tapasztalatára tett szert az MMS terén. A Nokia a hálózatokon átnyúló MMS forgalom elősegítéséhez szükséges, a hálózatszolgáltatók számára fontos szolgáltatások biztosításában is élen jár.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek