Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nokia: MMS-használati kutatási eredmények

Kütyük

Nokia: MMS-használati kutatási eredmények

A Nokia ma bemutatta legfrissebb felmérését, amely a Nagy Britanniában, Japánban, az Egyesült Államokban, Németországban, Szingapúrban és Finnországban már beindított vagy tervezett multimédiás üzenetküldési szolgáltatáson (MMS) alapuló mobilszolgáltatások elfogadottságát vizsgálta.

A HPI Research Grouppal közösen elvégzett kutatás szerint a válaszadók többsége kíváncsi az MMS-re, amely jó úton halad az SMS hatalmas sikerének megismétlése felé.

A nagy britanniai válaszadók túlnyomó többsége (háromnegyedük) izgalmasnak találja az MMS-t. A szigetországi és a felmérésben szereplő további országokban élő válaszadók pozitív várakozása tükörképét nyújtja a multimédia-használat Japánban megfigyelhető konkrét tendenciáinak, ahol ezen szolgáltatások a nagy britanniaiaknál és a másik négy országénál jóval fejlettebbek.

A nagy britanniai kutatás legfontosabb eredményét az a felismerés jelenti, hogy a letölthető, képalapú szolgáltatásokban rejlő lehetőségek túlszárnyalják az előzetes várakozásokat. A szigetországi válaszadók nagy érdeklődést mutattak az olyan letölthető szolgáltatások iránt, mint az utazási információk, hírek, játékok és kijelzővédők. A felmérés szerint ezen MMS-alapú szolgáltatások elhódíthatják a hagyományos médiától, így a televíziótól, az Internettől és egyéb információforrásoktól az egyes speciális szolgáltatásokra például friss hírekre, utazási információkra, időjárás-jelentésre szánt médiaköltést.

A japán multimédia-használati szokások jól illusztrálják, hogy a fényképezőgéppel ellátott MMS telefonok elterjedése milyen sarkalatos szerepet játszik az MMS tömegessé válásában. A japán megkérdezettek között a fényképezőgépes telefonok tulajdonosainak 90 százaléka küld multimédiás üzenetet más telefonokra, és csupán 68 százalékuk küldi e-mail címre üzenetét. Az MMS-t küldők fontosnak tartják, hogy a címzett azonnal meg tudja nézni a képet, és így azonnal megoszthatják egymással a pillanatot. A Nokia ennek tudatában jár élen az MMS-fényképező telefonok világszerte történő bevezetésében. A Nokia mára már összesen öt különböző beépített fényképezőgéppel rendelkező telefont, és több mint tizenöt MMS-képes, színes kijelzőjű telefonmodellt mutatott be.

A felmérés kiemeli, hogy a japán válaszadók általában a maiaknál gazdagabb szolgáltatástípusokat szeretnének látni. A Japánban elvégzett kutatás azt is igazolta, hogy a multimédia használata nem helyettesíti a többi mobilszolgáltatást. Sőt, a japán megkérdezettek a jelenlegi multimédiás telefonjuk megvásárlása óta még többet használták a hagyományos mobilszolgáltatásokat, és az általuk küldött multimédiás üzenetekre érkező szöveges vagy multimédiás válaszra is számítanak. Mindez arra enged következtetni, hogy a sikeres SMS modellre építő, és arra támaszkodva terjeszkedő MMS ösztönzi a szolgáltatói bevételek növekedését. A japán példa azt sugallja, hogy az MMS tömeges elterjedése maga után vonja majd a sokkal gazdagabb tartalomszolgáltatások iránti igényt, így a 3G alapú kínálat folyamatos fejlődése felé vezet.

A felmérés alátámasztja a Nokia azon meggyőződését, hogy az MMS hamarosan mind a személyes, mind a szakmai felhasználók számára igazi tömegszolgáltatássá válik.

“A fogyasztók tényleg várják az MMS-t, és ahogy azt a szolgáltatók máris tapasztalják, pont olyan nagy érdeklődést tanúsítanak az MMS iránt, és pont úgy szeretnék végre használni azt, mint az SMS-t. Nagyon érdekes látni, hogy az MMS a jó úton halad a mobilkommunikáció egész felhasználási területének kibővítése irányában, és hogy támogatja képes tartalommal rendelkező szolgáltatások új típusainak megjelenését” – mondta Pekka Pohjakallio, a Nokia Networks mobilinternet megoldások részlegének igazgatója.

“Az MMS iránti hatalmas érdeklődés nagyon jó hír az iparág számára, és biztosítja a fejlett 3G alapú szolgáltatások fejlesztéséhez szükséges fogyasztói igényt” – tette hozzá.

A kutatás célja a mobil adatszolgáltatási piac fejlődésének, és az MMS iránti végfelhasználói érdeklődésnek mélyebb megértése volt.

A felmérés különös figyelmet szentel a mobiladat-szolgáltatások használatának, a – többek között az SMS-sel és MMS-sel kapcsolatos – felhasználói véleményeknek, valamint az olyan, az SMS- és az MMS-szolgáltatások terén tapasztalható tendenciáknak, amelyek során a szolgáltatók tartalmat juttatnak el felhasználóhoz, vagy két felhasználó egymással kommunikál. A kutatás során fókuszcsoportokat és 16-45 éves, MMS készülékkel még nem rendelkező, hagyományos mobiltelefont használó fogyasztókból felépülő, nagyobb csoportokat is használtak. Japánban a kutatás során egykorú mobil multimédia felhasználókat is megkérdeztek annak kiderítésére, hogy hogyan változtatja meg a multimédiás telefonok megjelenése a mobilkommunikációs viselkedést. Az összes, különböző nemzetiségű válaszadónál kíváncsiak voltak arra, hogy a hagyományos médiumokkal összehasonlítva hogyan vélekednek az MMS-ről és az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokról, például a fotóküldésről, videó/audiofelvételekről és a mobilinternetről.

Az Egyesült Királyság négy mobilszolgáltatója közül három MMS-rendszerének szállításával, és világszerte több mint 50 Nokia Networks infrastruktúra segítségével MMS szolgáltatást létrehozó, szállító és fejlesztő szolgáltató kiszolgálásával a Nokia a vezeték nélküli iparág egyik legjelentősebb tapasztalatára tett szert az MMS terén. A Nokia a hálózatokon átnyúló MMS forgalom elősegítéséhez szükséges, a hálózatszolgáltatók számára fontos szolgáltatások biztosításában is élen jár.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés