Connect with us

Hirdetés

technokrata

Internetes keresők csatája

Kütyük

Internetes keresők csatája

Nemrég számoltunk be arról, hogy a Microsoft változtatni kíván az internetes keresők versenyében megszerzett harmadik helyén, természetesen elsősorban a Google rovására. Nos, a napokban a Yahoo is hasonló lépésre szánta el magát.

A hétfői nap folyamán a Yahoo egy revitalizált keresőmotorral jelent meg a célból, hogy tovább erősítse részesedését a ˝keresőpiacon˝. Jelenleg ugyanis a Google vezet, az összes keresés több mint 50 százaléka ennél a cégnél ˝csapódik le˝. Második a Yahoo, míg harmadik helyre a Microsoft került az MSN révén (a piac alig több mint 10 százalékának uralmával).

Hasonlóan a másik riválishoz, a Yahoo is jobb szolgáltatást ígér a Google-nél. Jeff Weiner, a cég egyik ügyvezető igazgatója elmondta, hogy egy kicsit megváltoztatják a játékot, s ez az első lépés azirányba, hogy vezetésre tegyen szert. (Egyébként körülbelül három évvel ezelőtt licencelte a Yahoo a Google keresőmotorját). A kereső indexelését kibővítik a személyre szabott szolgáltatásokkal, mint például sporteseményekről szóló hírekkel vagy időjárás-jelentéssel.

Nem kicsiny a piac: naponta 42 milliónyi keresést bonyolítanak a Yahoo portálján keresztül – ám a Google napi 112 milliónál is több keresést vezényel le. Ha hozzávesszük, hogy tulajdonképpen a Yahoo-s keresésekért is a Google motor felelős, akkor azt el kell ismerjük: a keresőmotor tud valamit. Nem mellesleg ezt a függőségi státust akarja enyhíteni a Yahoo a múlt hónapban majd´ 300 millió dollárért megvásárolt Inktomi keresőmotor-specialista céggel.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés