Connect with us

technokrata

2002 a fizetős online tartalmak éve volt

Kütyük

2002 a fizetős online tartalmak éve volt

1,3 milliárd dollár – ekkora volt az összesített bevétele az Egyesült Államokban működő cégeknek online előfizetői szolgáltatásaik után. Idén tovább tart a növekedés.

Egy, az Online Publishers Association (OPA) és a Comscore Networks által készített jelentés szerint 2002. során közel megduplázódott az online tartalmakra előfizetők száma – ugyanakkor az év végén csökkent a bevétel. Legalábbis ami 2002. utolsó két negyedévét illeti – a negyedik negyedben már ˝csak˝ 338 millió dollár származott ezen piacból, míg az eggyel korábbi hasonló időszak még 361 millió dollárt jövedelmezett az amerikai cégeknek. Ezt egyébként az OPA az év végi bevásárlási lázzal hozta kapcsolatba, ekkor ugyanis a felhasználók inkább az ajándékok beszerzésére költötték pénzüket (illetve nem elhanyagolható szempont a gyengélkedésnek indult amerikai gazdaság sem).

Michael Zimbalist, az OPA ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a 2002-es év volt a nagy vízválasztó. Szerinte ugyanis tavaly már megváltozni látszott a fizetős online tartalmakkal szembeni konzervatív tartózkodás. ˝Nem kérdés többé, hogy fizetnek-e a felhasználók az online információkért. Tisztán látszik a jövő, mely szerint igenis kinyílnak a pénztárcák.˝ – közölte Zimbalist.

A konjuktúra elsőszámú nyertesei egyértelműen az online társkereső szolgáltatást üzemeltető cégek. Ezek ugyanis a tavalyi év folyamán összesítve körülbelül 302 millió dolláros bevételről számolhatnak be – több mint négyszerezve a 2001-es 72 millió dolláros teljesítményt. A felhasználószám egyébként közel négy millió fővel gyarapodott 2002-ben.

Elsősorban az éves előfizetési díjak kedveltek az előfizetők között, majd rögtön utána a havonkénti fizetés áll a képzeletbeli dobogó második fokán. Érdekes megnézni az előfizetési díjak összege szerinti szegmentálást: az 5 vagy annál kevesebb dollárba kerülő szolgáltatások (micropayment) hatalmas mértékben, 707 százalékkal nőttek a korábbi évhez képest! Igaz, a piac ezen része a bevételeket tekintve eléggé kicsinek tekinthető, hiszen a teljes forgalom egy százalékánál is kevesebbet (9,6 millió dollárt) adott az összesített eredményhez. Egyébként a micropayment jelenléte tipikusan az általános hírportálok bevételei között figyelhető meg.

A fizetős online tartalmat szolgáltató website-ok öt legnépszerűbbike: a Yahoo, a Match.com, a RealNetworks-féle Real.com, a Classmates.com (melynek magyar megfelelője az Osztalytarsak.hu) és a Dow Jones-féle WSJ.com.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek