Connect with us

technokrata

Cisco: Magyarország legnagyobb IP telefónia beruházása

Kütyük

Cisco: Magyarország legnagyobb IP telefónia beruházása

A kommunikációs infrastruktúra kialakításához a DÉMÁSZ a hagyományos alközponti telefonrendszerekkel szemben választotta a Cisco IP telefónia megoldását.

A Délmagyarországi Áramszolgáltató (DÉMÁSZ.) 2001. októberében elkezdte a telephelyeinek munkáját, együttműködését segítő, hangintegrációra is képes adatkommunikációs infrastruktúra rekonstrukcióját. Az adatátviteli hálózat megújulását követő újabb fejlesztési szakasz a meglévő, elavult telefonhálózat cseréjét célozta meg. A DÉMÁSZ 2002 év elején írt ki pályázatot telefonrendszerének fejlesztésére. A társaság a pályázat győztesét, a Synergon Informatikát bízta meg az IP telefonrendszer megvalósításával.

A korszerűsítést 2003-ban tervezik befejezni, amikorra teljes egészében kiépülhet az integrált adat- és hangátviteli hálózat. A projekt során a 15 éves, korszerűtlen telefonközpontokat lecserélik, a szűk kapacitás-átvitellel rendelkező adatátviteli utakat teljesen megújítják.

A beruházás keretében a vállalat 37 telephelyén 1800 Cisco IP telefonkészüléket telepítenek, amelyek összekötik a DÉMÁSZ-nál és leányvállalatainál dolgozó munkatársakat. A telepítés két fázisban valósul meg. Az első 2002. december elején fejeződik be a szegedi központban, valamint annak telephelyein 800 készülékkel, a második pedig 2003. július 1-ig zárul le a többi vidéki telephelyen.

Az IP telefónia hálózat kiépítésével nemcsak a hang- és adatátvitel egyetlen, költséghatékony csatornába terelése valósul meg, de lehetővé válik, hogy az IP telefonok nagyméretű LCD képernyőjén a vállalati hálózaton megtalálható adatokat is megjelenítsék. Az IP telefonrendszer és a vállalatnál működő ügyfélszolgálati rendszer integrálásával lehetővé válik, hogy a kereskedelmi igazgató bármikor telefonja képernyőjén ellenőrizze a kintlevőségek állását, a műszaki igazgató pedig egy gombnyomással lehívja az elektromos hálózat rendelkezésre állási statisztikáit.

A hang- és adathálózat megújításával a vállalat célja, hogy az információáramlás felgyorsításával termelékenységét, a munkavégzés hatékonyságát növelje, a költségek csökkentése mellett. Az elavult alközponti rendszer cseréje annál inkább fontos volt, mivel az információkommunikációs büdzsében a telekommunikációs költségek teszik ki a döntő részt.

A telekommunikációs rekonstrukciót megelőzően a DÉMÁSZ szakértőket kért fel, hogy készítsenek egy tanulmányt, meghatározandó a fejlesztés irányát. A szakértők az említett tanulmányban a Cisco eszközeit javasolták, a Cisco technológia korszerűsége és fejlesztési sebessége, valamint implementációs készsége miatt. Ezeket a megállapításokat csak alátámasztotta a féléves pozitív tapasztalat a már meglévő adathálózati eszközök működésében. A projekt megvalósítását végző Synergon Informatika a Cisco Gold Certificated Partnere.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek