Connect with us

Hirdetés

technokrata

Valóságshow-k: fokozódó Internet-használat Magyarországon

Kütyük

Valóságshow-k: fokozódó Internet-használat Magyarországon

A valóságshow-kal kapcsolatban az NRC és a Netsurvey közösen végzett önálló vizsgálata mérte fel a legalább heti rendszerességgel internetezők véleményét, november 8. és 9. között. A NetPanelen keresztül beérkezett, több mint 900 érvényes kérdőív feldolgozott adatai nem, kor, iskolai végzettség és településtípus alapján reprezentatívak a magyarországi hetente legalább egyszer internetezőkre.

Népszerűségi verseny

Az eredmények szerint a heti rendszerességgel internetezők felének tetszenek a valóságshow-k, és egynegyedük rendszeresen figyelemmel is kíséri az adásokat. A válaszadók mintegy harmada nem igazán kedveli a műsorokat, ennek ellenére néha figyelemmel kísérik a szereplők életét, míg végül csak 17 százalék azok aránya, akik egyáltalán nem érdeklődnek egyik valóságshow iránt sem.

A show-kat figyelemmel kísérők több mint felének (54%) a Big Brother, míg 37%-uknak a Való Világ a kedvenc valóságshow-ja. A fennmaradó 9%-on a Farm (7%) és a Filmmúzeumon futó Állatvilág (3%) osztozik. A Big Brother az alapötlet, a show kivitelezése és a szereplők tekintetében is az első helyen végzett. A show kivitelezése és a szereplők tekintetében a Való Világ foglalja el a második helyet, míg a Farmnak az alapötlet tekintetében sikerült elcsípnie ezt a helyezést.

A műsorok az életünk részévé is váltak. A válaszadók közel kétharmada családtagjaival nézi őket, és a látott eseményeket tízből hatan meg is beszélik otthon. A rendszeresen internetezők mintegy fele nyilatkozott úgy, hogy barátaival, munkahelyi kollegáival, osztálytársaival beszélgetni szokott a valóságshow-król.

Ön elhiszi?

A válaszadók döntő többsége úgy érzi, hogy a képernyőn megjelenő élethelyzetek gyakran távol állnak az igazi valóságtól. A Big Brother és a Való Világ nézőinek negyede úgy gyanítja, hogy a szereplők között beépített emberek vannak. Mintegy 57 százalékuk gondolja azt, hogy a műsorok szerkesztői szándékosan befolyásolják a nézők véleményét a játékosokkal kapcsolatban, mialatt 35 százalékuk befolyásolást érez, bár ezt nem tartja szándékosnak.

Felfokozott érdeklődés

A válaszadók mintegy 10 százaléka bizonyult igen intenzív médiafogyasztónak, és nyilatkozott úgy, hogy a valóságshow-k eseményeit a televízióban, a rádióban, a nyomtatott és az elektronikus sajtóban is figyelemmel kíséri. Majd minden ötödik néző valamilyen interaktív módon véleményt is nyilvánított már a műsorral kapcsolatosan. Legtöbben sms-t küldtek, ezt követi népszerűségben az e-mail, majd a telefonálás.

Beindul az Internet?

A valóságshow-k magyarországi megjelenése alighanem jótékony hatással van az Internet-forgalomra, hiszen a rendszeres internetezők 56 százaléka számítógépe segítségével is nyomon követi a valóságshow-kat, minden harmadik pedig folyamatosan, vagy naponta többször megteszi ezt. A valóságshow-k oldalaira ellátogató Internet-felhasználók kétharmada válaszolt úgy, hogy élt már az online közvetítés megtekintésének lehetőségével.

Mindezek fényében aligha meglepő, hogy az egyes műsorokról az Interneten is tájékozódók 18 százaléka nyilatkozta, hogy megnövekedett az internetezésre fordított ideje. Ugyanakkor nem jellemző, hogy a valóságshow-kal kapcsolatos online szolgáltatások „gondtalanabb” elérése érdekében gyorsabb Internet-kapcsolatra fizettek elő, vagy továbbfejlesztették volna számítógépüket.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés