Connect with us

technokrata

A nevem Turok. James Turok.

Kütyük

A nevem Turok. James Turok.

A szoftvercégek marketingeseinek fantáziája kimeríthetetlen: reklámok sírköveken, tankok a játékkiállításon, legújabban pedig új szémélyazonosságot adnak a jelentkezőknek.

Szinte minden hétre jut a szoftver és hardvercégek botrányos marketingkampányaiból. Nemrég a Microsoft készített több országban betiltott reklámot az X-box konzoljának, melyben egy csecsemőt szó szerint kilő magából az anyja, mely villámgyors öregedés után egy koporsóban landol. Az amerikai hadsereg önmagához hű hirdetési módot választott: egy tankkal jelent meg a Los Angeles-i E3 kiállításon az Americas Army című (amúgy is vitatott) játék népszerűsítése érdekében. A legízléstelenebb hirdetési módot viszont nagy valószínűséggel az Activision mondhatja magáénak: a cég vállalja elhunyt szeretteink temetési költségeinek átvállalását, amennyiben a sírkőre felkerül a Shadowman 2 című játékuk hirdetése.

Az Acclaim marketingakciója jóval ártatlanabb, ugyanakkor a vártnál jóval nagyobb érdeklődést váltott ki: 5 szerencsés jelentkező 1 éven keresztül új családnevet és ehhez kapcsolódó dokumentumokat kaphatott. Az új családnév Turok, az Acclaim egyik sikerjátéka. A Mynameisturok.com weboldalon meghirdetett 5 helyre több mint 6.500-an jelentkeztek. A rendhagyó akcióról az összes angol napilap is beszámolt, így az extrém hirdetési módszerek továbbra is többszörösen megtérülnek. Elemzők szerint a kampány nem csak a rendhagyó ötlet miatt ilyen népszerű, sokan ettől új személyazonosságot, új életet reméltek.

A Turok játék az Acclaim hivatalos marketing kampánya mellett egy rajongójának köszönhetően további támogatást kapott: a kitartó rajongó néhány héttel ezelőtt sátrat vert London főutcáján az Electronics Boutique üzlete előtt és egészen szeptember 6-ig, a Turok hivatalos megjelenéséig ott kíván várakozni kedvenc játékára.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek