Connect with us

technokrata

Internetes banki szolgáltatások Magyarországon

Kütyük

Internetes banki szolgáltatások Magyarországon

Még kevesen használják ezeket.

A GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország közös felmérése szerint a folyószámla-szolgáltatást Interneten keresztül is nyújtó bankok 2002. első negyedévének végén mintegy 175 ezer lakossági és közel 25 ezer vállalati internetes ügyféllel rendelkeztek, ami mindkét ügyfélszegmensben 18 százalékos növekedést jelent egy negyedév alatt. 2002 végéig várhatóan további bankok indítják be internetes szolgáltatásaikat. Az értékpapírcégek ismét bizakodóbbá váltak, internetes ügyfeleik számában jelentős növekedést várnak az év végéig.

Magyarországon az online internetes banki szolgáltatásokat a lakossági banki ügyfelek 3-4 százaléka használta 2001-ben, míg az európai átlag 18 százalék volt. Európában Svédország vezeti a rangsort, a skandináv államban az internetes banki szolgáltatást igénybe vevő lakossági ügyfelek aránya 25 százalék. A magyar bankok várakozása alapján, 2002 végén ügyfeleik több mint 6 százaléka fog a Világhálón keresztül (is) tranzakciókat lebonyolítani.

A hat folyószámla-szolgáltatást Interneten is nyújtó bank 2002. március 31-én mintegy 175 ezer lakossági és közel 25 ezer vállalati internetes ügyféllel rendelkezett. Ez az jelenti, hogy 2002. első negyedévében az internetes banki szolgáltatásokat használók száma mind a lakosság mind a vállalati körben 18 százalékkal nőtt.

2002-ben további bankok kezdenek internetes szolgáltatásokat nyújtani, köztük nagy- és középbankok, valamint néhány specializált hitelintézet is. A bankok várakozásai szerint 2002 végéig a lakossági internetes ügyfelek száma közel egyharmadával, a vállalati ügyfelek száma közel 50 százalékkal emelkedik.

A banki internetes szolgáltatásokat ténylegesen igénybevevő ügyfelek aránya azonban meglehetősen alacsony. 2001. első negyedévében a lakossági internetes ügyfeleknek még a fele sem kezdeményezett legalább egy banki tranzakciót az Interneten keresztül, s a vállalati ügyfeleknél is alig haladta meg ez az arány az 50 százalékot.

Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2002. március 31-én 165 ezer lakossági és 22 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. Ez 12, illetve 14 százalékos növekedést takar egy negyedév, valamint 230, és 310 százalékos növekedést egy év alatt.

Magyarországon az online internetes banki szolgáltatásokat 2001-ben a lakossági banki ügyfelek 3-4 százaléka használta, míg az európai átlag 18 százalék. Európában Svédország vezeti a rangsort, a skandináv államban az internetes banki szolgáltatást igénybe vevő lakossági ügyfelek aránya 25 százalék. A magyar bankok várakozása alapján, 2002 végén ügyfeleik már több mint 6 százaléka fog a Világhálón keresztül (is) tranzakciókat lebonyolítani.

A 2001. év végén az összes magyarországi virtuális POS, azaz az internetes fizetést lehetővé tevő kereskedői kártyaelfogadó száma körülbelül 200 volt. A bankok várakozása szerint 2002 végére ezen POS-ek száma megduplázódhat. 2001-ben becslésünk szerint 107 millió forint forgalom zajlott le a magyar internetes POS-eken, ami elsősorban a lakossági internetes kártyás vásárlásokat jelenti. Ez a forgalom 2002-ben 400 millió forint körül várható, ami összességében még mindig igen alacsony.

A kizárólag Interneten keresztüli vásárlásra alkalmas, úgynevezett webkártyák száma 2001 végén 8-9 ezer lehetett. A várakozások szerint 2002 végéig a forgalomban lévő webkártyák száma megháromszorozódik.

Az értékpapírcégek a korábbi megtorpanás és visszaesés után ismét optimisták lettek internetes ügyfeleik számának további alakulását illetően. A felmérés szerint a 2002. első negyedév végi 10 ezres ügyfélkör az év végéig akár 30 százalékkal is nőhet.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek