Connect with us

technokrata

Garantáltan kedvező mobiltarifák 2003-ig

Kütyük

Garantáltan kedvező mobiltarifák 2003-ig

Többek között ezt ígéri a Vodafone, azonban emellett még több más, figyelemre méltó momentum is vár a szolgáltató ügyfeleire idén.

A Vodafone 26 hónapos működése alatt 10,8 százalékos részesedést ért el a magyar mobilpiacon, s így ügyfeleinek száma idén január végén meghaladta a félmilliót. A gyors növekedés hátterében a Vodafone piacvezető tarifái állnak. A mobiltelefon szolgáltatások piacán az év elején bekövetkezett áremelések ellenében a Vodafone 2003 végéig garantálja árait legnépszerűbb csomagja esetében.

A Vodafone márkanéven szolgáltató V.R.A.M. 1999. november 30-án kezdte meg működését Magyarországon. Az 1800 megahertzen szolgáltató harmadik GSM mobiltársaság az első évben rövid egy hónapos működése alatt 20 ezer ügyfelet szerzett, majd az első teljes évében előfizetőinek tábora 180 ezerre, illetve 2002 januárjára már félmillióra növekedett. A társaság ez év végén várhatóan közel egymillió ügyfelet mondhat magáénak, s céljai között szerepel a 15 százalékos piaci részesedés elérése, s az év végéig az EBITDA (pénzforgalmi többlet: kamat és adófizetés, értékcsökkenés és tőketörlesztés előtti eredmény) pozitív működés megalapozása.

A Vodafone előrejelzése szerint az év végére Magyarországon a lakosság közel 60 százaléka használ majd mobilkészüléket, s a várhatóan közel egymillió új előfizető 30 százaléka a Vodafone-t választja majd. A társaság ezt az előrejelzését arra alapozza, hogy az ár-érték arányt tekintve jelenleg a Vodafone csomagjai a legkedvezőbbek.

A mobilszolgáltatók februárban jelentették be áremeléseiket, ezzel szemben a Vodafone legnépszerűbb kártyás csomagjának (VitaMAX City) árait egészen 2003. január 1-ig garantálja. Ezzel a lépéssel annak a piaci elvárásnak kíván megfelelni, amely a harmadik mobilszolgáltató megjelenésekor fogalmazódott meg a kedvező árak biztosításával kapcsolatban. Piaci elemzések szerint tavaly a VitaMAX City (prepaid) és a Rock ’n’ Roll (postpaid) szolgáltatások vonzották a legtöbb új előfizetőt, az újonnan csatlakozók több mint háromnegyedét.

A feltöltőkártyás VitaMAX City-t azok választják, akik bármelyik mobil hálózaton belül akarnak olcsón telefonálni. A Vodafone hálózatából más mobilhálózatba irányuló hívások egy díjszegmens kivételével a legjobb tarifát biztosítják, ugyanolyan áron, mint a Vodafone hálózatán belüli hívások esetében. A hálózaton belüli, illetve más mobilhálózatra irányuló hívások csúcsidőben 54 forintért, míg csúcsidőn kívül és hétvégén 24 forintos percdíjért vehetők igénybe. A VitaMAX City-t vásárlók száma növekszik jelenleg a legintenzívebben, átlagosan 2-3 százalékkal hónapról hónapra. Az előfizetéses ügyfelek számára kialakított Rock ’n’ Roll tarifacsomag Magyarorországon egyedülálló, hiszen a beszélgetés csúcsidőn kívül és hálózaton belül 0 forintos percdíjért vehető igénybe.

A Vodafone nemcsak új csomagokkal és kedvezményekkel, hanem saját bolthálózatának fejlesztésével is igyekszik növekvő ügyféltáborát kiszolgálni. A társaság a február 22-én Debrecenben, illetve a február 28-án a budapesti Europark bevásárlóközpontban megnyíló üzletekkel együtt 11 boltból álló hálózatát 2002. végéig 20 számúra növeli. Célja az, hogy minden megyeszékhelyen saját bolttal elérhető legyen. A Vodafone bolthálózatának fejlődésétől azt várja, hogy új előfizetőinek jelentős százaléka már ezeken a boltokon keresztül lesz a társaság ügyfele, különösen igaz ez az előfizetéses ügyfelekre.

Vitai Attila a Vodafone hálózati lefedettségéről a következőket mondta el: “Eddig több mint 200 millió dollárt költöttünk hálózatfejlesztésre, ma közel 1200 bázisállomásunk van, egy bázisállomás kiépítése 200-250 ezer dollárba került. Ma már a lakosság csaknem 95 százaléka a Vodafone saját hálózatán érheti el a szolgáltatást. Folyamatosan bővítünk nemcsak vidéken és a kistelepüléseken, hanem a fővárosban is, hogy a leárnyékolt épületekben is legyen elegendő térerő.”



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek