Connect with us

Hirdetés

technokrata

A britek küldik a legtöbb pajzán SMS-t mobiltelefonjaikról

Kütyük

A britek küldik a legtöbb pajzán SMS-t mobiltelefonjaikról

A Siemens Mobile felmérést készített arról, hogy mely nyugat-európai nemzet tagjai használják mobiltelefonjaikat szerelmi életük lebonyolítására.

A közvélekedés szerint ridegnek tartott britek sokkal gyakrabban küldenek pajzán SMS-eket egymásnak, mint a forróvérű spanyolok. A németek indítják útjára a legtöbb romantikus telefonüzenetet, s a latin nemzetek fiai és lányai használják a leginkább mobiltelefonjukat arra, hogy eltitkolják kapcsolatukat házastársuk előtt. Minderre a Siemens Mobile felméréséből derült fény, amelynek során országonként 1000 személyt kérdeztek meg Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és Dániában.

A Siemens kutatói azt találták, hogy az olaszok, spanyolok és franciák (elsősorban a férfiak) igen gyakran intézik titkos viszonyaikat mobiljukon keresztül, szemben a dánokkal, akiknek mindössze 5 százaléka él ezzel a lehetőséggel. A zöldszemű szörnyeteg a spanyol és az olasz nőket hálózta be leginkább: sokkal gyanakvóbbak európai társaiknál, ezért férjük szeretőjére utaló jelek után kutatva kétszer annyian ellenőrzik partnerük SMS-eit, mint a többi nyugat-európai asszony.

Mindezek tükrében az sem meglepő, hogy a tartós párkapcsolatok kiölik a partnerekből a romantikus hajlamot. Az „igen” elrebegése vagy az összeköltözés előtt például még a britek 61 százaléka küldözget jövendő társának romantikus üzenteket, a mézeshetek elmúltával ez az arány 24 százalékra csökken. Az egyetlen ország, ahol ez nem így van, éppen Franciaország – talán így próbálják jóvátenni a sok házasságtörő SMS-t.

A nem éppen romantikusnak gondolt németekről szóló klisét igazolta egy másik kérdés. Amikor azt kérdezték tőlük, hogy Valentin-nap alkalmából milyen logót választanának legszívesebben telefonjaikra – egy szerelmet jelképező Valentin-napi illusztrációt, a partnerük képét, egy meztelen férfit vagy nőt illetve egy háziállat képét – a németek 18 százaléka a háziállatos logót választotta, kétszer annyian, mint a meztelen nő illetve férfi ábráját.

Úgy látszik, hogy a mobiltelefon a kamaszos zavar eloszlatásában is segít: a 25 év alatti nyugat-európai fiatalok a Siemens Mobile felmérése szerint ma már szívesebben kommunikálnak szerelmükkel SMS-en keresztül, mint szemtől-szemben. A párkapcsolatok árnyoldalának egy része is áttevődött a mobilkommunikációba, hiszen a megkérdezett fiatalok nemcsak hogy gyakorta ellenőrzik szerelmük SMS-eit, hanem szakítani is könnyebbnek tűnik így. Ma már minden harmadik francia fiatal szöveges üzenetben vet véget párkapcsolatainak, s a nyugat-európai átlag is 12 százalék.

Ugyancsak a felmérésből derül ki, hogy a britek 11 százaléka leli élvezetét az SMS-en küldözgetett pajzán üzenetekben. Az amúgy tüzesebbnek tartott spanyoloknál vagy a lazább erkölcsű franciák esetében ez az arány mindössze 2 százalék. Az talán már kevésbé meglepő, hogy a nyomdafestéket nem tűrő szavakat inkább a férfiak bízzák az éterre: az angol férfiak 14 százalékával szemben a szigetországi nőknek csak 7 százaléka nyomkod „négybetűs szavakat” telefonjába. Olaszországban ugyanakkor mindenki egyformán szabadszájú: mind az erősebb, mind pedig a gyengébb nem képviselőinek 6 százaléka fogalmaz egyértelműen mobilról küldött üzeneteiben. Ez az egyenlőség azonban nem nyilvánul meg minden területen, ugyanis sokkal több itáliai férfi díszítené maroktelefonját meztelen nőket ábrázoló képekkel, mint ahány olasz nő szeretne meztelen férfiakat ábrázoló logót.

A Siemens Mobile felmérése szerint a dánok a „leghidegebb” mobilos nemzet, akik valamennyi kérdésben „rosszabbul teljesítettek” a többieknél. Magyarázatul két dolog is szolgálhat: vagy valamennyi európai társuknál kevésbé érdeklődnek a másik nem iránt, vagy pedig nem mobiltelefonon keresztül intézik szerelmi életüket.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés